DIABLO IV: Dziś rusza Sezon Konstruktów. Sprawdźmy co nowego czeka na graczy w Sanktuarium

Wielkimi krokami zbliża się premiera 3. sezonu Diablo 4, zwanego sezonem Konstruktów. Gracze nowy kontent będą mogli zacząć ogrywać 23 stycznia o godzinie 19:00 czasu polskiego. Start sezonu odbędzie się równolegle na PC (Battle.net, Steam) oraz konsolach PS4, PS5, Xbox One oraz Xbox Series X/S. Czy po relatywnie podobnych do siebie pod względem mechanik Sezonu Plugastwa i Sezonu Krwi w końcu doczekamy się czegoś nowego? Wszystko na to wskazuje! Przyjrzyjmy się bliżej co tym razem deweloperzy przygotowali dla fanów uniwersum.

DIABLO IV: Dziś rusza Sezon Konstruktów. Sprawdźmy co nowego czeka na graczy w Sanktuarium
Podaj dalej

Kolejny sezon w Diablo IV to oczywiście kolejna, zupełnie nowa seria zadań fabularnych. Tym razem nasz protagonista z pomocą Seneszala będzie musiał przedrzeć się przez korytarze pełne pułapek, niebezpieczeństw i śmiercionośnych konstruktów siejących spustoszenie głęboko pod powierzchnią Kedżystanu. Wirujące piaski kryją bowiem potęgę żywiołów, którą gromadzi demon Malfas, by spełniać swą nikczemną wolę. Tylko poprzez zejście do podziemi będziemy mieć szansę na wyeliminowanie przeklętej siły u jej źródła.

Seneszal – w końcu dostaniemy nowego kompana!

W końcu w Diablo IV dostaniemy możliwość posiadania kompana innego niż wierzchowiec. Będzie nim Seneszal – mechaniczny pająk czerpiący moc z Krosna – starożytnego artefaktu stworzonego przez magów. Nasz pomocnik będzie mógł pełnić kilka funkcji w zależności od tego, jak postanowimy modyfikować jego umiejętności w trakcie stopniowego rozwoju postaci.

W tej sytuacji pojawi się nowa mechanika, ponieważ deweloperzy przygotowali „kamienie zarządzające i kamienie dostrojenia”, by za ich pomocą wpłynąć na kompana.

Za pomocą magicznych kamieni zarządzających i kamieni dostrojenia, które można znaleźć w Skarbcach oraz innych zakątkach Sanktuarium, będziecie wzmacniać Seneszala, aby dostosować jego działanie do swojego stylu gry w Sezonie Konstruktów. Kamienie zarządzające wpływają na to, jakich ataków może używać Seneszal, a kamienie dostrojenia modyfikują te umiejętności i dodają dodatkowe funkcje. Możecie umieścić w Seneszalu 2 kamienie zarządzające i 6 kamieni dostrojenia – każdy kamień zarządzający odpowiedzialny za atak może mieć przypisane trzy kamienie dostrojenia, które modyfikują umiejętność. Istnieje 12 rodzajów kamieni zarządzających i 27 rodzajów kamieni dostrojenia o różnej rzadkości, które można znaleźć w Skarbcach i wykorzystać, aby odblokować pełen potencjał Seneszala. – czytamy na stronie Diablo IV.

Kamienie zarządzające:

  • Samoobrona: Seneszal aktywuje wokół siebie barierę z antymaterii i zestrzeliwuje pociski pochodzące od wrogów. Nie może jednak zestrzelić pocisków pochodzących od bossów ani graczy.
  • Zasadzka: szybka zasadzka zadająca obrażenia każdemu z celów. Może wielokrotnie trafić ten sam cel.
  • Świetlik: wysyła mały konstrukt, który ląduje na celu i wybucha 3 razy, zadając przy tym obrażenia.
  • Skupiony ogień: Seneszal wysyła wiązkę ognia w kierunku celów, zadając każdemu z nich obrażenia z upływem czasu.
  • Wirowanie: Seneszal szybko wiruje i zadaje obrażenia swoimi odnóżami wszystkim otaczającym go wrogom.
  • Nabijanie: Seneszal zadaje obrażenia wrogom znajdującym się przed nim w linii prostej.
  • Piorun: wysyła w kierunku wrogów piorun, który zadaje obrażenia. Odbija się od wrogów, zadając kolejnym celom część obrażeń.
  • Ochrona: Seneszal tworzy wokół gracza barierę ochronną o wartości odpowiadającej części jego maksimum zdrowia.
  • Rekonstrukcja: Seneszal wysyła promień rekonstrukcyjny, który przywraca graczowi zdrowie z upływem czasu.
  • Cięcie: wrogowie znajdujący się przed Seneszalem odnoszą obrażenia od młócenia.
  • Nawałnica: wróg jest naelektryzowany, przez co zadaje obrażenia z upływem czasu sobie i dodatkowym wrogom. Jeśli wróg zginie, Nawałnica przenosi się na innego wroga i trwa dłużej, a jej obrażenia są zwiększone. Powyższe premie są aktywowane również wtedy, kiedy Nawałnica ponownie zadziała na tego samego wroga.

Umiejętności kamieni dostrojenia:

  • Wspomaganie – Zasięg: obszar rażenia umiejętności wspomaganej jest zwiększony.
  • Wspomaganie – Szybkość: umiejętność wspomagana zyskuje premię do szybkości ataku.
  • Wspomaganie – Przełamanie: obrażenia od umiejętności wspomaganej natychmiast eliminują efekty barier wroga. Istnieje też szansa na odsłonięcie wrogów na 2 sek.
  • Wspomaganie – Taktyka: czas odnowienia umiejętności wspomaganej jest skrócony.
  • Wspomaganie – Wydajność: kiedy umiejętność wspomagająca zadaje obrażenia, zyskujesz szansę na trafienie krytyczne tych samych wrogów.
  • Wspomaganie – Dewastacja: umiejętność wspomagana zyskuje premię do obrażeń od trafień krytycznych.
  • Wspomaganie – Zabezpieczenie: po użyciu umiejętność wspomagana zapewnia redukcję obrażeń.
  • Wspomaganie – Zlodowacenie: część obrażeń zadawanych przez umiejętność wspomaganą jest zadawana jako obrażenia od Zimna, które powodują wyziębienie.
  • Wspomaganie – Podpalenie: część obrażeń zadawanych przez umiejętność wspomaganą jest zadawana jako obrażenia od Podpalenia z upływem czasu. Podpaleni wrogowie odnoszą dodatkowe obrażenia krytyczne od Seneszala.
  • Wspomaganie – Porażenie: część obrażeń zadawanych przez umiejętność wspomaganą jest zadawana jako obrażenia od Błyskawic z upływem czasu, które mają szansę na ogłuszenie wrogów.
  • Wspomaganie – Krwawienie: część obrażeń zadawanych przez umiejętność wspomaganą jest zadawana jako obrażenia od Krwawienia z upływem czasu. Wrogowie odnoszą dodatkowe obrażenia od krwawienia ze wszystkich źródeł podczas poruszania się.
  • Wspomaganie – Trucizna: część obrażeń zadawanych przez umiejętność wspomaganą jest zadawana jako obrażenia od Trucizny z upływem czasu. Co sekundę ta trucizna gwarantuje szansę na rozprzestrzenienie się wszystkich obrażeń od Trucizny na kolejnego wroga.
  • Wspomaganie – Zmierzch: część obrażeń zadawanych przez umiejętność wspomaganą jest zadawana jako obrażenia od Cienia z upływem czasu. Ataki wrogów dotkniętych tym efektem mogą zostać przerwane. Efekt nie działa na bossów.
  • Wspomaganie – Czas Działania: umiejętności wspomagane mają wydłużony czas działania.
  • Wspomaganie – Umocnienie: kiedy Seneszal używa umiejętności wspomaganej, zyskujesz umocnienie. Umiejętności z mniejszą szybkością ataku lub z czasem odnowienia zwiększą wartość zyskanego umocnienia.
  • Wspomaganie – Zasoby: gracz otrzymuje pewną ilość podstawowego zasobu, gdy umiejętność wspomagająca zadaje obrażenia po raz pierwszy.
  • Wspomaganie – Inicjatywa: umiejętność wspomagana sprawia, że Seneszal teleportuje się do celu, jeśli był poza zasięgiem. Efekt może aktywować się tylko co jakiś czas.
  • Wspomaganie – Przeskakiwanie: umiejętność wspomagana może trafić dodatkowych wrogów.
  • Wspomaganie – Wielostrzał: umiejętności wspomagane wysyłają dodatkowe pociski.
  • Wspomaganie – Przebijanie: umiejętności wspomagane przebijają wielu wrogów.
  • Wspomaganie – Chwytanie: obrażenia i efekty wywołane przez umiejętność wspomagającą przyciągają odległych wrogów w kierunku Seneszala. Efekt może wystąpić tylko raz na jakiś czas na każdego wroga.
  • Wspomaganie – Rejestr Obrażeń: wszystkie obrażenia zadawane przez wspomaganą umiejętność są zapisywane. Kiedy cel umiera, wybucha i zadaje obrażenia od Ognia równe części zapisanych obrażeń.
  • Wspomaganie – Wyszukiwanie: pociski umiejętności wspomaganej przez pewien czas automatycznie namierzają wrogów.
  • Wspomaganie – Spowolnienie: obrażenia zadawane przez umiejętność wspomaganą przez pewien czas zmniejszają szybkość ruchu wrogów. Im bliżej Seneszala znajduje się wróg, tym większa jest wartość spowolnienia. Istnieje limit maksymalnego spowolnienia wrogów.
  • Wspomaganie – Kpina: obrażenia zadawane przez umiejętność wspomagającą przez pewien czas prowokują wrogów, którzy byli atakowani. Efekt może wystąpić co jakiś czas na każdego wroga. Nie działa na bossów.

Nowe podziemia – Skarbce

Skarbce to specjalne podziemia, w których występują zasilane mocą żywiołów niebezpieczeństwa zaprojektowane przez samych Zoltuna Kulla i Ayuzhana. Wśród nich czają się konstrukty, potwory zupełnie nowego typu. One również są zasilane mocą różnych żywiołów. Czekają na nierozważnych podróżników, którzy wpadną w ich mechaniczne sidła.

Po wejściu do Skarbca oraz przemienieniu wymaganej liczby Pereł Opoki gracze mogą zostać pobłogosławieni Opoką Zoltuna, specjalnym wzmocnieniem w postaci kilku ładunków, które pozwala na zdobycie kosztowności ukrytych w Skarbcach. Ładunki Opoki Zoltuna będą znikać jeden po drugim za każdym razem, kiedy zostaniemy trafieni przez jedno z wielu niebezpieczeństw chroniących Skarbce.

Jeśli graczom uda się utrzymać Opokę Zoltuna po pokonaniu bossa Skarbca, będą mogli odblokować Skrzynię Opoki, która ma zwiększoną szansę na „drop” przedmiotów legendarnych. Jeśli przy wejściu do Skarbca wymienimy Perły Opoki na dodatkowe ładunki Opoki Zoltuna, możemy zwiększyć ryzyko zabawy, ale dzięki temu po odniesieniu zwycięstwa zyskać lepszą nagrodę.

W randze świata III odblokują się Skarbce Koszmarów. Pieczęcie Skarbców będą pojawiać się wraz z typowymi Pieczęciami Podziemi Koszmarów. Można je również stworzyć za pomocą Pereł Opoki. Te Skarbce są podobne do Podziemi Koszmarów, jednak wewnątrz gracze napotkają śmiercionośne konstrukty strzegące Skrzyń Opoki przed wytrwałymi podróżnikami.

To nie koniec zmian…

Sezon Konstruktów przyniesie także nowe stroje dostępne w sklepie Tejal, takie jak zestaw Władca Pożeracz dla barbarzyńcy. W sezonie 3. Diablo 4 nie zabraknie również karnetu bojowego, który będzie mieć łącznie 90 poziomów – 28 darmowych i 62 premium.

Jak zatem widać, nowości w Sezonie Konstruktów jest całkiem sporo. Pytanie tylko, czy to wystarczy, aby po średnio udanych pierwszych dwóch sezonach, znów przyciągnąć graczy do komputerów i konsol. Przekonamy się już za kilkanaście godzin, kiedy pierwsi gracze osiągną 100 level postaci i na dobre rozpoczną eksplorowanie nowych obszarów.

Przeczytaj również