Ostatnia wersja beta tej technologii wnosi jednak coś jeszcze bardziej fascynującego – zdolność do identyfikowania zabytków i dostarczania informacji na ich temat. Działa jak swoisty przewodnik turystyczny dla podróżujących.
Andrew Bosworth, CTO firmy Meta, podzielił się kilkoma przykładami. Pokazał, dlaczego Most Golden Gate ma pomarańczowy kolor (łatwiejszy do zauważenia we mgle) oraz opowiadając historię domów „pomalowanych dam” w San Francisco. Opisy te pojawiają się jako tekst poniżej obrazów. To jednak nie wszystko.
Mark Zuckerberg i Ray-Ban Meta
Mark Zuckerberg skorzystał z Instagrama i zaprezentował nowe możliwości okularów za pomocą kilku filmów nakręconych w Montanie. W tych materiałach okulary wykorzystują audio, aby dostarczać werbalny opis Big Sky Mountain oraz historię Łuku Roosevelta. Jednocześnie tłumaczą w prosty sposób, jak powstaje śnieg.
Cantik gak video dari Ray-Ban Meta 👌 pic.twitter.com/bzNjg5ILZO
— FAIZ ZAINAL (@thefaizzainal) March 6, 2024
Te nowe funkcje zostały zaprezentowane na wydarzeniu Connect firmy Meta, jako część nowych „multimodalnych” możliwości, które pozwalają na odpowiadanie na pytania oparte o otaczające użytkownika środowisko. Umożliwia to, między innymi, uzyskanie dostępu do informacji w czasie rzeczywistym przez wszystkie inteligentne okulary firmy Meta, co jest wspierane częściowo przez wyszukiwarkę Bing.
Ray-Ban pozwala na zadawanie pytań
Funkcja przypominająca Google Lens, pozwala użytkownikom „pokazywać” to, co widzą przez okulary, i zadawać sztucznej inteligencji pytania na temat widzianych obiektów — czy to owoce, czy tekst w obcym języku wymagający tłumaczenia. Funkcja ta jest dostępna dla uczestników programu wczesnego dostępu firmy Meta, który na razie jest ograniczony liczbowo. „Dla tych, którzy jeszcze nie mają dostępu do bety, można dodać się do listy oczekujących, podczas gdy pracujemy nad udostępnieniem tej funkcji większej liczbie osób,” powiedział Bosworth w swoim poście.
Rozwój okularów Ray-Ban Meta stanowi znaczący krok naprzód w integracji technologii i codziennego życia, otwierając nowe możliwości dla podróżników i ciekawskich odkrywców świata. Wykorzystanie sztucznej inteligencji do poprawy doświadczeń turystycznych nie tylko ułatwia dostęp do wiedzy, ale także wzbogaca sposób, w jaki postrzegamy otaczający nas świat.