Volvo i Aurora zaprezentowały swoją pierwszą autonomiczną ciężarówkę

Volvo i Aurora zaprezentowały na targach ACT Expo w Las Vegas swoją pierwszą autonomiczną ciężarówkę – VLN. Pojazd został zaprojektowany przez firmę Aurora zajmującą się autonomicznymi pojazdami ciężarowymi i robotami. Volvo będzie natomiast odpowiadało za produkcję.

Volvo i Aurora zaprezentowały swoją pierwszą autonomiczną ciężarówkę
Podaj dalej

Na pokładzie Volvo VLN znajduje się Aurora Driver – system jazdy autonomicznej 4 generacji. Wykorzystuje on kamery o wysokiej rozdzielczości, radary obrazujące i czujnik LiDAR mogący wykrywać obiekty w odległości do 400 metrów. Technologia Aurory przejechała miliardy wirtualnych kilometrów w celach testowych, a także 1,5 miliona kilometrów po rzeczywistych drogach publicznych. Wszystkie próby przebiegły bez najmniejszych problemów. Ze względów bezpieczeństwa ciężarówka jest wyposażona w „nadmiarowe systemy kierowania, hamowania, komunikacji, obliczeń, zarządzania mocą, magazynowania energii i zarządzania ruchem pojazdu”.

Już niebawem na drogach

Według TechCrunch za kierownicą pojazdu nadal będzie siedział człowiek, który w razie potrzeby przejmie obowiązki systemu jazdy autonomicznej. VLN pierwsze ładunki przewiezie w USA już w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Rzecznik Aurory powiedziała gazecie, że jeszcze w tym roku ogłosi ona programy pilotażowe dla swoich klientów, którzy planują korzystać z ciężarówki Volvo. Nie podała co prawda nazwy żadnej firmy, ale startup prowadził już wcześniej programy pilotażowe z firmami FedEx i Uber Freight.

Producent zamierza wkrótce wdrożyć również 20 w pełni autonomicznych ciężarówek na trasie Dallas–Houston. Nie jest jasne, czy ta inauguracyjna flota pojazdów będzie składać się wyłącznie z ciężarówek Volvo. Na targach w Las Vegas przedstawiciele Aurory poinformowali, że Volvo rozpoczęło już produkcję floty testowej VNL w swoim zakładzie montażowym w New River Valley w Wirginii.

Przeczytaj również