W e-mailu opublikowanym przez TechCrunch, Sten Garmark, wiceprezes Spotify i globalny szef działu doświadczeń konsumenckich, powiedział: „Zaczynamy od ograniczonego zbioru, który obejmuje tysiące teledysków. W przyszłości oczywiście chcemy, aby teledysków było dużo więcej – setki tysięcy.”
11 krajów, ale bez…
Aby obejrzeć teledysk, użytkownicy Spotify słuchający utworu mogą kliknąć „przełącz na wideo” bezpośrednio na ekranie odtwarzania. Teledysk zawsze rozpocznie utwór od początku, ale użytkownicy mogą w dowolnym momencie przełączyć się z powrotem na samo „audio”. Co więcej, nawet jeśli teledysk zostanie odtworzony do końca, Spotify nadal będzie kolejkować następny utwór tylko jako audio.
Obecnie opcja beta jest dostępna tylko w 11 państwach, wybranych na podstawie „szeregu kryteriów, w tym wielkości rynku i dostępności lokalnej obsługi treści”. Kraje te to aktualnie Brazylia, Kolumbia, Niemcy, Indonezja, Włochy, Kenia, Holandia, Polska, Filipiny, Szwecja i Wielka Brytania. Co ciekawe, na liście nie ma USA. Plotki o tym, że Spotify może wprowadzić w swojej usłudze teledyski pojawiły się w lipcu ubiegłego roku.