Polacy nie oglądają tylko Netflixa
Z najnowszego badania Mediapanel od Gemiusa i PBI wiemy, że z serwisów VOD/OTT Polacy nadal najchętniej oglądają Netflix. Jednak czas spędzony na tej platformie to już nie połowa poświęcanego przez polskich internautów. Udział giganta stopniał w październiku 2025 r. do 43,92 proc. Jeszcze we wrześniu było to 45,15 proc., choć to w zeszłym miesiącu było więcej realnych użytkowników (10 778 994).
Najpopularniejszą alternatywą dla Netflixa był w październiku serwis HBO Max. Udział czasowy platformy Warner Bros. Discovery wzrósł do niemal 10 procent (9,51 proc.) przy liczbie prawie 4 mln użytkowników (3 884 922 RU). Podium uzupełnia TVP VOD, któremu przypadło 8,32 proc. uwagi internautów, których średnio było 2 694 222 RU. Mimo że Disney Plus miał ich więcej (2 839 698 RU), to pod względem udziału (7,37 proc.) w tej kateogrii znalazł się poza podium.
Dwukrotny wzrost SkyShowtime
W czołowej piątce zeszły miesiąc zakończył serwis Prime Video (6,23 proc.) z imponującą liczbą 3 660 552 RU. Nie przełożyło się to jednak na czas spędzony na platformie Amazona. Ponad 5-procentowy udział miał jeszcze tylko Player (5,11 proc.). Blisko tego progu był także serwis streamingowy Canal Plus (4,45 proc.), mający ponad 2,5-milionową (2 686 122 RU) bazę realnych użytkowników.
C+ było wyraźnie częściej oglądane w zeszłym miesiącu niż Polsat Box Go (3,90 proc.). Imponujący, niemal dwukrotny wzrost udziału zanotował z kolei serwis SkyShowtime. We wrześniu platforma miał 1,67 proc., a w październiku już 3,21 proc. Czołową dziesiątkę zamyka WP Pilot (2,05 proc.).