Samsung pomaga dzieciom zrozumieć powagę cyberbezpieczeństwa. Akcja odgrywa się w Robloxie

Edukacja jest dobra dla każdego i nigdy nie jest na nią za późno. Samsung zdaje sobie sprawę z istniejącego zagrożenia w sieci. W celu zmniejszenia ryzyka uruchamia program Stacja Galaxy dla szkół podstawowych. W trakcie trwania warsztatów dzieci zrozumieją powagę cyberbezpieczeństwa, dowiedzą się o zagrożeniach, a jednocześnie rozluźnią się przed komputerami. Całe przedsięwzięcie bowiem zostało wprowadzone do Robloxa, popularnej gry dla młodych. 

Samsung pomaga dzieciom zrozumieć powagę cyberbezpieczeństwa. Akcja odgrywa się w Robloxie
Podaj dalej

Samsung pomaga dzieciom zrozumieć powagę cyberbezpieczeństwa

Samsung pomaga dzieciom zrozumieć powagę cyberbezpieczeństwa
Fot. Samsung

Edukowanie się w kwestii bezpieczeństwa i potencjalnych zagrożeń w sieci jest niezwykle istotne. Zdaje sobie z tego sprawę prawie każdy, w tym Samsung, który zainicjował projekt mający pomóc dzieciom zrozumieć powagę cyberbezpieczeństwa. Zasięg obejmuje całą Polskę i dotyczy dzieci w wieku 7-9 lat, ich rodziców oraz nauczycieli. 

Aby zachęcić dzieci do współpracy i wzięcia udziału w przedsięwzięciu, postanowiono, iż do tego celu wykorzysta się popularną platformę Roblox. Dla tych, którzy nie wiedza: każdego miesiąca korzysta z niej około 4,5 miliona użytkowników, z czego prawie 25 proc. stanowią dzieci do 9 roku życia. Projekt nazwano Stacja Galaxy i głównie ma na celu przyswoić dzieciom zdrowe nawyki korzystania z Internetu

To bardzo śmiały, ale moim zdaniem trafny ruch. Gry komputerowe z biegiem czasu zyskały niewiarygodną popularność nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie. Po części udało nam się opuścić strefę stereotypów, a obecność samych gier wzrasta. Dzieciom lepiej będzie uczyło się w środowisku, które znają, gdzie będą mogły poczuć się komfortowo.

Stacja Galaxy wylądowała na Robloxie! Bardzo cieszymy się z tego, że Game Changer jest częścią tak ambitnego programu realizowanego przez Samsung. Gra Stacja Galaxy na Roblox jest nie tylko ogólnodostępną formą edukacyjnej rozrywki, ale również narzędziem, które może zostać wykorzystane na lekcjach, dzięki specjalnej wersji z ograniczonym dostępem dla nauczycieli ” – mówi manager projektu Aleksander Gręziak, Head of Gaming & Esports w Game Changer.

Osoby biorące udział w tym projekcie poczują się jak w niezależnej produkcji. Osadzono tam bowiem historię bohaterów, którzy razem z dziećmi będą zdobywali wiedzę na temat różnych zagrożeń występujących w sieci. Sama fabuła zwiększy zaangażowanie i pozwoli lepiej przedstawiać niektóre tematy. 

,,Jako wiodący producent urządzeń mobilnych, doskonale rozumiemy odpowiedzialność i wyzwania jakie wiążą się z obecnością najmłodszych w cyfrowym świecie. Dlatego zależy nam, żeby wyposażyć ich w wiedzę i narzędzia, dzięki którym będą się po nim poruszać bezpiecznie i odpowiedzialnie. Interaktywna gra, w której dzieci mają szansę stanąć oko w oko z zagrożeniami w sieci w bezpiecznym, kontrolowanym i jednocześnie atrakcyjnym dla nich środowisku, zwiększa szanse na przekazanie najmłodszym wartościowych treści”  – powiedziała Marta Trojanowska, liderka projektu i Senior Marketing Manager w Samsung Electronics Polska.

Do kiedy można zgłaszać swój udział? 

Szkoły podstawowe z całego kraju mają czas do 31 marca 2024 roku, żeby zgłosić się do udziału w programie. Proces zgłaszania odbywa się poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza, który znajdziecie tutaj. Placówki biorące udział w programie, będą miały szansę otrzymać certyfikat. 

 

Przeczytaj również