Na kasach sklepowych zmieni się wkrótce wszystko. Oto jak teraz będziemy płacić za każdy jeden produkt - to prawdziwa rewolucja

26 czerwca 1974 roku w supermarkecie Marsh w Troy w Ohio po raz pierwszy sprzedano towar oznaczony kodem kreskowym. Była to paczka dziesięciu owocowych gum do żucia firmy Wrigley. Od tego czasu minęło 49 lat, więc najwyższy czas na zmiany. Niebawem możemy spodziewać się prawdziwej rewolucji w tej dziedzinie, o czym donosi niemiecki CHIP.

Na kasach sklepowych zmieni się wkrótce wszystko. Oto jak teraz będziemy płacić za każdy jeden produkt – to prawdziwa rewolucja
Podaj dalej

Idzie nowe

W dłuższej perspektywie klasyczny 12-cyfrowy kod kreskowy jest na skraju wyginięcia. Zamiast tego w światowym handlu mają być stosowane tzw. kody 2D, jak donosi na swoich łamach CHIP.de, obejmują one również kody QR. Co więcej, uruchomiony został już nawet program „Sunrise 2027”, który ma na celu przejście od standardowego kodu kreskowego do wersji 2D. No dobrze, ale co to właściwie zmienia? W ogólnym skrócie – wszystko!

Zgodnie z planami od 2027 roku na całym świecie mają być akceptowane wyłącznie kody 2D. Ten krok ma wiele zalet dla konsumentów. Kody 2D oferują niemal nieograniczone możliwości dzięki dodatkom online. Dzięki nim klienci będą mogli bez problemu sprawdzić z jakiego kraju pochodzi np. żywność, lub gdzie uszyto odzież.

DALSZCZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU POD ZDJĘCIEM

sklep sklepy kasy samoobsługowe kasa samoobsługa
fot. pixabay

Za pomocą nowych kodów można również otrzymać rozmaite informacje czy instrukcje, np. dotyczące konserwacji poszczególnych produktów, ich składu czy warunków w jakich należy je przechowywać. Z kolei sprzedawcom detalicznym będzie znacznie łatwiej zidentyfikować towary, które mają być wycofane ze sprzedaży.

Przejście na kody 2D już się rozpoczęło na całym świecie. Producent artykułów sportowych Puma będzie jednym z pierwszych sprzedawców detalicznych, którzy zastosują nową technologię w swoich sklepach w USA. W Australii i Nowej Zelandii kody 2D są już stosowane na stoiskach z produktami mięsnymi i mlecznymi w celu informowania klientów o świeżości towarów.

źródło: CHIP.de

Przeczytaj również