Użytkownicy Samsunga Galaxy XCover 5 skarżą się na problemy z odczytem kodów QR
Niedawno wydana aktualizacja firmy Samsung powoduje problemy z aparatem. Po aktualizacji do najnowszej wersji One UI 6.0 opartego na systemie Android 14 wielu użytkowników skarży się teraz na irytujący problem z funkcją autofokusa aparatu. Na urządzeniach Galaxy XCover 5 taka funkcja przestała już działać. Ponadto jeden użytkownik zgłosił identyczne problemy na dwóch urządzeniach.
Nie jest tajemnicą, że dziś aparat to jedna z głównych funkcji współczesnych smartfonów. Nieprawidłowe działanie autofokusa poważnie ogranicza sposób jego użytkowania. Wiadomo, że urządzenia Samsunga Galaxy XCover 5 służą do zastosowań biznesowych, takich jak skanowanie kodów kreskowych i kodów QR. Wadliwy autofokus uniemożliwia na przykład przeprowadzenie niezbędnych transakcji tj. skanowanie kodów kreskowych i kodów QR.
Samsung pracuje nad rozwiązaniem problemu
Chociaż Samsung tego nie potwierdził, bo nie wydał jeszcze oficjalnego oświadczenia, niektórzy użytkownicy zgłaszają, że zespół wsparcia firmy potwierdził, że problem stanowi błąd oprogramowania.
Android 14 jest ostatnią dużą aktualizacją systemu operacyjnego dla Galaxy XCover 5. Samsung wypuścił ją w zeszłym tygodniu. Producent ma już pracować nad rozwiązaniem problemu z aparatem. To dlatego warto za każdym razem zgłaszać nieprawidłowości w pracy smartfonów po aktualizacjach. Im szybciej to zrobimy, tym większa szansa na szybkie rozwiązanie problemu.
Firma ma jeszcze jeden poważny problem. Przegrała spór w niemieckim sądzie z chińską firmą Datang Mobile. Sprawa dotyczyła istotnego patentu na standard komunikacji mobilnej 4G/LTE, którego właścicielem jest Datang, a który zdaniem sądu został naruszony przez Samsunga. Powód żąda teraz zniszczenia wszystkich sprzedawanych telefonów Galaxy. Samsung rozważa podjęcie kroków prawnych i przygotowuje się do ewentualnego odwołania, a do niemieckich mediów trafiło oświadczenie:
„Samsung dokładnie zapozna się z orzeczeniem sądu i podejmie odpowiednie działania prawne, w tym ewentualne odwołanie. Niektóre modele produktów sprzedawanych w Niemczech nie będą już obsługiwać pasm LTE-TDD w Niemczech i na wybranych rynkach europejskich. Nie należy spodziewać się żadnych negatywnych skutków dla doświadczenia użytkowników naszych klientów końcowych w Niemczech.”
NIE PRZEGAP: Nowa aktualizacja Samsung Galaxy to palący problem użytkowników. Dlaczego lepiej jej nie instalować?