Santander ostrzega klientów przed oszustami. Chcą naciągnąć klientów na „zwrot podatku”
Santander Bank Polska postanowił ostrzec swoich klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych. Fałszywe SMS-y dotyczą szansy na otrzymanie zwrotu podatku, co oczywiście jest niczym innym, jak oszustwem. Santander Bank Polska przypomina klientom, aby w przypadku tego typu wiadomości stosować się do następujących zasad, które powinny pomóc w walce z oszustami:
- sprawy podatkowe załatwiać tylko na oficjalnych stronach (niedługo rozliczenie będzie dostępne z poziomu serwisu Twój e-PIT),
- każdą tego typu wiadomość weryfikować w Urzędzie Skarbowym,
- nie działać pod presją czasu, zwłaszcza, gdy chodzi o pieniądze.
Zasada ograniczonego zaufania to podstawa. Nie ufajcie podejrzanym SMS-om!
W pierwszym kwartale roku zazwyczaj jesteśmy szczególnie narażeni na działania ze strony oszustów w sprawie zwrotu podatków. Warto zatem trzymać rękę na pulsie i nie reagować na wiadomości ze strony oszustów, którzy z pewnością będą szukali możliwości, by nas oszukać i przywłaszczyć sobie nasze pieniądze. Miejcie to na uwadze.