Orange ostrzega klientów przed poważnym oszustwem. Musicie być bardzo czujni, inaczej możecie stracić dorobek swojego życia!
Orange postanowiło na swoim blogu ostrzec klientów przed oszustwem. Postanowili stworzyć artykuł na przykładzie przypadku, który spotkał jednego z pracowników. Na czym polega całe oszustwo? Otóż chodzi o to, że na maila trafia fałszywe wezwanie do ponownej zapłaty za rezerwację z powodu „problemu z płatnością”. Wiadomość wysyła hotel, który został zarezerwowany przez serwis Booking. Komunikat wygląda na bardzo autentyczny, bowiem jest wyświetlany przez oficjalną aplikację. Tak oczywiście jednak nie jest.
Oszuści na początek manipulują skrzynkę mailową pracowników hotelu. Jak to robią? Wysyłają na ich maila wiadomość, w której grożą publikacją niepochlebnej opinii o pobycie, dodając do tego załącznik. Pracownicy wchodzą w niego, a następnie na komputery ściągane jest oprogramowanie Vidar. Wykrada ono z komputera szereg danych, przesyłając je od razu na serwery atakujących. W związku z tym później można bez problemu w imieniu hotelu wysyłać wiadomości do gości o problemach z płatnością.
Nie jesteście pewni, czy wiadomość jest fałszywa? Skontaktujcie się telefonicznie z hotelem!
Orange na przykładzie pracownika ostrzega klientów, aby byli mocno uważni w tym temacie. Jeśli hotel poprosi was o ponowną płatność, mimo że jesteście pewni, że ją dokonaliście, najpierw sami skontaktujcie się z placówką, aby upewnić się, czy taki problem naprawdę miał miejsce. W przeciwnym razie możecie narazić się na atak oszustów, którzy mogą wasze konta wyczyścić nawet do zera, jeśli dostanie się do waszych komputerów fałszywe oprogramowanie. Miejcie to na uwadze.