Niektórzy klienci stracą dostęp do bankowości mobilnej. Kto powinien czuć się zagrożony?

Posiadacze tych smartfonów stracą dostęp do bankowości mobilnej, co zostało już oficjalnie potwierdzone. Po wejściu zmian w życie część użytkowników nie będzie mogła korzystać z aplikacji na telefony swojego banku. Dlaczego tak się dzieje oraz kiedy mniej więcej powinniśmy spodziewać się aktualizacji? Odpowiedzi na te pytania postaramy się wam dać w dzisiejszym artykule. 

Niektórzy klienci stracą dostęp do bankowości mobilnej. Kto powinien czuć się zagrożony?
Podaj dalej

Niektórzy klienci stracą dostęp do bankowości mobilnej.

wyplata pieniedzy bankomat
fot. freepik

Tysiące osób w naszym kraju używa aplikacji mobilnej mBank. Jak oficjalnie zapowiedziano, część z nich nie będzie mogła już bez problemu z niej korzystać. Zbliżające się wielkimi krokami zmiany odetną dostęp pewnej części posiadaczy smartfonów. Kto powinien czuć się w tej sytuacji zagrożony? 

mBank z wyprzedzeniem informuje swoich klientów o nadchodzących zmianach. Aplikacja bankowa przestanie być aktualizowana na starszych wersjach systemów operacyjnych Apple oraz Google. Posiadacze smartfonów z systemami Android 8.0 lub nowszymi oraz iOS 16.0, lub nowszymi nadal będą otrzymywać regularne wsparcie.

Mimo że zapowiedź zakończenia wsparcia dla starszych wersji systemów operacyjnych została już zapowiedziana, to wciąż nie wiadomo kiedy dokładnie do tego dojdzie. Stare wersje na Androida przestaną otrzymywać aktualizację gdzieś na przełomie kwietnia i maja 2024 roku. Wciąż są to jednak tylko ramy czasowe. Jeżeli chodzi o systemy iOS, nie zostały podane żadne informacje dotyczące nawet przybliżonej daty.

Dlaczego starsze wersje systemowe nie będą już wspierane? Otóż mBank tłumaczy swoją decyzję troską o bezpieczeństwo finansów swoich klientów. Użytkownicy, którzy nie zaktualizują oprogramowania na swoich telefonach do iOS 16.0 lub do Androida 8.0 nie będą mogli skorzystać z aplikacji mobilnej mBank. 

Przeczytaj również