Shift Digital padł ofiarą cyber ataku
Prezes Audi of America, Daniel Weissland, wskazał na firmę Shift Digital, która jest winna ogromnego wycieku danych klientów producenta.
Wśród informacji, na skutek cyber ataku, wyciekły od podwykonawcy dane, zebrane w celach marketingowych oraz sprzedaży, na przestrzeni lat 2014-2019 . Większość z nich zawierała numery telefonów i adresy email, które obecnie są zagrożone.
Niestety niektóre z nich zawierały również informacje o nabytym w drodze kupna, bądź leasingu samochodzie.
Klienci Audi dostaną wystarczające zadośćuczynienie?
Jak się okazuje aż 90 tysięcy klientów Audi i potencjalnych nabywców, straciło swoje dane wrażliwe. Najczęściej informacje, niezbędne do zakwalifikowania się do zakupu lub leasingu. Producent zapowiedział pomoc, poszkodowanym klientom, w tym bezpłatne usługi ochrony kredytowej.
Prawie wszyscy klienci Audi, stracili swoje numery praw jazdy (ponad 95% przypadków). Wśród danych były również daty urodzenia, numery PESEL i numery kont i VIN.
Jak informuje Autonews, Weissland w swoim e-mailu stwierdził:
„Uważamy, że dane zostały uzyskane, gdy sprzedawca pozostawił dane elektroniczne niezabezpieczone, między sierpniem 2019 r. a majem 2021 r., kiedy to zidentyfikowaliśmy źródło incydentu”.
Firma Shift Digital z Birmingham w stanie Michigan, otrzymała w piątek mnóstwo wiadomości z prośbą o komentarz. Pozostały bez odpowiedzi.
Rzecznicy obu marek, odmówili kolejnych komentarzy w tej sprawie. W związku z tym, dziennikarze musieli się zadowolić oświadczeniem producenta samochodów, które wydał wcześniej.