Kierowcy zgłaszają problem z Asystentem Google w Android Auto
Polecenia głosowe są bez wątpienia bardzo przydatną funkcją od Google. W czasie gdy kierowca prowadzi samochód pozwalają skupić się na drodze bez konieczności odwracania od niej wzroku.
Korzystanie z poleceń głosowych do obsługi nawigacji, odtwarzania muzyki lub nawiązywania połączeń telefonicznych to właściwy sposób na bezpieczne wykonanie tych czynności za kierownicą. Ostatnio jednak wielu kierowców przekonało się, że korzystanie z poleceń głosowych nie jest tak łatwe, jak się wydaje.
Użytkownicy Asystenta Google w Android Auto zgłosili (a producent potwierdził) problem, który pojawia się podczas próby odpowiedzi na wiadomość wysyłaną przez aplikację. Za każdym razem, gdy aplikacja pyta „jaka jest wiadomość ”, aby odpowiedzieć w rozmowie, cytat jej wypowiedzi trafia do frazy podanej przez użytkownika.
Mówiąc w skrócie, jeśli chcesz wysłać żonie odpowiedź, że będziesz za 5 minut w domu, którą wysyłasz przez aplikację, odpowiedź będzie brzmiała „ Jaka jest wiadomość? Za pięć będę w domu”.
Google bada, w czym tkwi problem
Ten osobliwy problem, jaki dokucza użytkownikom Android Auto, jest znany producentowi, ale do tej pory producent nie przedstawił ETA. W związku z tym nie wiadomo kiedy pojawi się poprawka.
Jedyne, co możesz obecnie zrobić to spróbować wyczyścić pamięć podręczną lub wrócić do poprzedniej wersji aplikacji Google obsługującej Asystenta Google.
Jeżeli nie przeszkadza ci przesyłanie poleceń głosowych z tym niezręcznym błędem, musisz uzbroić się w cierpliwość i czekać na poprawki.
Gorzej gdy jesteś jednym z tych, w przypadkach których Asystent wcale nie wysyła wiadomości, a po prostu się zamyka.