Google po cichu testuje nową usługę w wyszukiwarce. Dzięki niej łatwo i szybko sprawdzisz zasoby lokalnych dealerów samochodów

Wygląda na to, że Google testuje nową usługę, w ramach której w wynikach wyszukiwania pojawi się asortyment lokalnego dealera samochodów. Gigant nie skomentował jeszcze tej wiadomości, ale Amerykanie mogą już sprawdzić jak będzie działać.

Google po cichu testuje nową usługę w wyszukiwarce. Dzięki niej łatwo i szybko sprawdzisz zasoby lokalnych dealerów samochodów
Podaj dalej

Google uzyskuje dostęp do lokalnego rynku samochodów, dzięki nowej usłudze wyszukiwania

Wygląda na to, że lokalny asortyment i zapasy samochodów u lokalnych  dealerów samochodowych , pojawią się w wynikach wyszukiwania Google. Amerykanie mogą już  uzyskać dostęp do lokalnego asortymentu samochodów, odwiedzając google.com/local/cars.

KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN

W wynikach wyszukiwania, mogą zobaczyć listę  dostępnych samochodów  lokalnych dealerów w danej okolicy. Oto zrzut ekranu przedstawiający jak wygląda to w praktyce

źródło: searchengineland.com

Następnie można przefiltrować wyniki tak, aby wyświetlić nowe lub używane samochody, markę samochodu, typ itd. Filtry jeszcze nie działają w 100% poprawnie, ale jak wiadomo usługa jest w fazie testowania. Po wybraniu konkretnego samochodu na sprzedaż, można zobaczyć wszystkie szczegóły i specyfikacje samochodu oraz jego numer  VIN.

Samochody na sprzedaż dostępne w okolicy

Po raz pierwszy zauważył to Jim Kreinbrink , który opublikował informację na Twitterze, o tym, że Google dodał te adresy URL do swojego pliku robots.txt .

Głos w tej sprawie zabrał rzecznik amerykańskiego giganta

W zeszłym roku, w ramach naszych nieustannych starań, by pomagać firmom w kontaktowaniu się z potencjalnymi klientami, rozpoczęliśmy współpracę z wybranymi dealerami samochodowymi i dostawcami danych w USA, aby pilotować nowe sposoby wystawiania samochodów na sprzedaż bezpośrednio w swojej firmie przez dealerów w wyszukiwarce. Słyszeliśmy od potencjalnych nabywców samochodów, że udostępnianie tych informacji o asortymencie bezpośrednio w Google pomaga im szybko przeglądać i porównywać dostępne samochody, co prowadzi do uzyskania bardziej wykwalifikowanych potencjalnych klientów dla dealerów. Dealerzy i powiązane firmy mogą wypełnić formularz zainteresowania partnera, jeśli chcą dowiedzieć się więcej o tej możliwości. Informacje o stanie samochodów są zasilane przez pliki danych udostępniane bezpośrednio przez dealerów lub ich dostawców danych. Google nie pobiera opłaty za tę funkcję.

Nie należy oczekiwać, że Google wejdzie do każdego salonu samochodowego i będzie sprzedawać samochody bezpośrednio konsumentom. To może być wczesny program pilotażowy dostępny dla niektórych dealerów, aby mogli zaprezentować swój lokalny asortyment w wynikach wyszukiwania Google.

Nie wiadomo czy Google w ten sposób chce zachęcić lokalnych dealerów samochodów do udziału w testowaniu usługi, czy jedynie indeksuje kanały zasobów dostępne z ich witryn. Jedno jest pewne, Europejczykom takie rozwiązanie na pewno przypadnie do gustu. O ile oczywiście kiedyś wejdzie w życie.

Przeczytaj również