Usterka Apple Music w CarPlay nieoficjalnie da się naprawić
Wydaje się to problem z Apple Music, istnieje jedynie w modelach Volkswagen Group, zgodnie z tym wątkiem na forach Apple.
Teoretycznie to, co się dzieje, bardzo proste w działaniu. Po podłączeniu iPhone’a do jednostek głównych w pojeździe CarPlay uruchamia się dobrze i działa poprawnie, ale po uruchomieniu Apple Music wszystko się zmienia.
Dźwięk w ciągu sekundy zaczyna się zacinać. W niektórych przypadkach utwór po kilku sekundach odtwarzania zaczyna buforować, tak jakby stracił dostęp do Internetu.
Oficjalnie ani Apple ani Volkswagen nie przyznają się do błędu
Właściciele samochodów wypróbowali prawie każdą drobną sugestię, a nawet udali się do serwisu, w którym również nie znaleziono rozwiązania. W końcu jeden z użytkowników odkrył rozwiązanie, z którego niestety nie wszyscy są skłonni skorzystać.
Problem rozwiązuje tylko i wyłącznie odłączenie We Connect, usługi premium oferowanej przez Volkswagena. To rozwiązaniu przywraca wszystko do normy a tym samym umożliwia Apple Music bezproblemowe odtwarzanie dźwięku.
Nie trzeba dodawać, że odłączenie We Connect nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem umożliwiającym słuchania muzyki podczas jazdy. Wiele osób faktycznie płaci za tę usługę.
Wygląda na to, że użytkownicy CarPlay z nowym samochodem od Volkswagena muszą iść na trudny kompromis. Alternatywa wydaje się być znacznie prostsza. Wystarczy wybrać inną aplikację muzyczną. Przynajmniej do czasu, gdy Apple lub Volkswagen znajdą jakieś rozwiązanie.