Jazda samochodem polega na dobrej koordynacji wzroku z innymi kończynami. Dodatkowo wyczuwamy to, co dzieje się z pojazdem niemal wszystkimi zmysłami. Dotyk pozwala wyczuć nam uślizgi auta, słuch daje informacje o niepokojących dźwiękach, a wzrok pozwala wybrać określony z góry kierunek jazdy. Jednym z najlepszych sposobów na rozwój, jako kierowca jest praktyka. Wysokie ceny paliw oraz z góry określone termin szkoleń z doskonalenia techniki jazdy mogą być pewnymi ograniczeniami w rozwoju.
Wirtualna rozgrywka jest szeroko dostępna!
Na szczęście ludzkość bardzo mocno rozwija wirtualną rzeczywistość, która coraz mocniej przypomina prawdziwą jazdę samochodem. Do dyspozycji graczy są produkty o mniejszym i większym stopniu realizmu. Jeśli chcemy zrozumieć podstawy jazdy autem, nauczyć się skręcać, dobierać punkty hamowania i wchodzenia w zakręt, symulatory są bardzo dobrym pomysłem! Stworzenie swojego zestawu z kierownicą, pedałami i dźwignią zmiany biegów to jest dodatkowy koszt. Tańszym rozwiązaniem są miejsca, w których za niższe pieniądze niż kurs doskonalenia techniki jazdy, możemy spróbować wypracować określone zachowania za kierownicą.
Chcesz być lepszym kierowcą? Spróbuj sił na torze!
Wśród osób żywo zainteresowanych motoryzacją znany jest tor Nurbugring oraz jego północna pętla. Wielu kierowców chce spróbować tam swoich sił, dlatego wybiera się na dni otwarte. Gdy porozmawia się z uczestnikami, okazuje się, że spory odsetek ludzi przed przyjazdem na tor uczyło się sekwencji zakrętów przez wielokrotne pokonywanie tego obiektu w świecie wirtualnym. Dzięki temu czują się o wiele pewniej za kierownicą i wiedzą co robią. Jest to dobry przykład na to, że można sobie radzić całkiem przyzwoicie w rzeczywistości, dzięki wirtualnemu przygotowaniu. Część zachowań za kierownicą jest spójna ze światem realnym i wirtualnym.
Błędy mają mniejsze konsekwencje
W podnoszeniu swoich umiejętności za kierownicą jedną z największych obaw są koszty błędów. Gdy się uczymy, mogą się one przydarzyć. Podczas wirtualnej rozgrywki możemy zacząć próbę od początku, przez co możemy nomen omen symulować różne zachowania. Im fizyka jazdy jest lepiej odwzorowana, tym więcej informacji możemy wyciągnąć dla siebie z naszych prób.