UOKiK podał w komunikacie, że sieć Orange Polska i njumobile niesłusznie naliczały opłaty za połączenia z infolinią. Robiono to nawet wtedy, gdy abonent miał mieć darmowe rozmowy do wszystkich sieci. Sumarycznie są to niemałe kwoty, bo Orange kasowało nie tylko za faktyczną rozmowę z konsultantem. Opłata naliczała się też w trakcie irytującego oczekiwania, podczas którego wielokrotnie musimy wcisnąć jakiś przycisk.
Jak odzyskać pieniądze od Orange?
Wypłaty otrzymają nie tylko obecni, ale też byli klienci Orange. Dotyczy to tych, którzy z pakietem nielimitowanych rozmów dzwonili na infolinię w określonym terminie. Chodzi o okres od 12 marca 2022 r. do 12 marca 2023 r. Prawo do odszkodowania przysługuje też tym, którzy zawarli nową umowę lub zmienili jej zapisy (na nielimitowane rozmowy) po 25 grudnia 2014 r. Sprawy będą rozpatrywane, jeśli już wcześniej nie złożyliśmy reklamacji lub otrzymaliśmy odmowę zwrotu kosztów. Szczegóły są dostępne na stronie UOKiK.
‼️Musiałe(a)ś płacić za kontakt z infolinią Orange lub nju przy darmowych rozmowach w pakiecie? Wkrótce otrzymasz zwrot kosztów
‼️Prezes UOKiK zobowiązał do tego spółkę Orange Polska.
‼️Sprawdź, czy przysługuje Ci rekompensata i jak ją otrzymać 🔗https://t.co/88vQoOYLpf pic.twitter.com/SFzBvjfbUv— UOKiK (@UOKiKgovPL) September 20, 2023
Naciągnięci klienci Orange mogą wypełnić specjalny formularz na stronie operatora, aby wskazać jak zwrócić środki. Chętni mogą zamienić należność na jednorazowy pakiet 30 GB (dot. dzwoniących na infolinię Orange) lub 9 GB (dot. njumobile). W przypadku braku wypełnienia formularza (są na to 3 miesiące) pieniądze zostaną odliczone od rachunku lub zostanie nimi doładowane konto. Ci, których już nie ma w Orange muszą koniecznie zająć się wypełnieniem wniosku, chcąc odzyskać pieniądze.
Do zwrotu też opłaty za diagnozę serwisową
To jednak nie koniec, bo UOKiK przyczepił się do pobieranych przez Orange opłat za diagnozę, czy zgłaszane w reklamacji uszkodzenie sprzętu miało miejsce i kto się do niej przyczynił. Orange pobierało za to 49 zł i teraz musi to wszystko oddać. Na zwrot pieniędzy za usługę serwisową asysty technicznej mogą liczyć ci, którzy od 7 czerwca 2022 r. choć raz musieli zapłacić za diagnozę uszkodzenia. Jeżeli już wcześniej składano reklamację i przyszła negatywna odpowiedź, to też dalej kwalifikuje się do odszkodowania.
Źródło: UOKiK