Discord idzie na współpracę z producentami gier
Użytkownicy popularnego komunikatora już w nadchodzącym tygodniu będą świadkami ważnych zmian. Discord, który do tej pory unikał reklam, stanie się firmą technologiczną, która opiera się na płatnych promocjach. Co to oznacza dla użytkowników?
Ich spokój zostanie zburzony. Jak informuje dziennik „Wall Street Journal”, pierwsze reklamy otrzymają w ciągu najbliższych kilku tygodni. Usługa przesyłania wiadomości Discord założona w 2015 roku od tego czasu opierała się reklamom. Aby zarabiać oferowano jedynie płatną subskrypcję premium o nazwie Discord Nitro. Użytkownicy otrzymywali wtedy m.in. dodatkowe opcje projektowania, nowe emoji, możliwość przesyłania większych plików.
Reklamy nie będą zwykłymi reklamami
Reklamy na Discordzie nie będą takie zwykłe, do jakich przywykliśmy na wielu portalach, czyli promujące produkty czy usługi. System reklam, jaki wybrał start-up, przypomina nieco np. Microsoft Xbox Reward.
To dlatego, że Discord współpracuje teraz z twórcami gier i zamierza oferować „sponsorowane zadania”. Jak to będzie działać?
Są to wyzwania w grach wideo, którym gracze muszą sprostać. Jeśli mają widzów na Discordzie, na przykład swoich znajomych, gracz otrzymuje nagrodę. Obserwujący przyjaciele mogą następnie wykonywać podobne wyzwania, aby także otrzymywać nagrody.
Podobna kampania pojawiła się na Discordzie w maju 2023 roku, wtedy jednak ograniczono ją do gry Fortnite.