Microsoft w końcu wprowadza obsługę klawiatury i myszy do tytułów Xbox Cloud Gaming

Trwało to znacznie dłużej niż oczekiwano, ale Microsoft w końcu wprowadza obsługę klawiatury i myszy (KBM) dla niektórych tytułów Xbox Cloud Gaming. Po raz pierwszy usłyszeliśmy, że firma planowała to zrobić w marcu 2022 roku i sugerowano, że opcja ta może być dostępna do czerwca tego roku. Tak się jednak nie stało i dopiero teraz Microsoft rozpoczął testy obsługi klawiatury i myszy w przeglądarkach internetowych (Edge i Chrome) oraz aplikacji Xbox PC.

Microsoft w końcu wprowadza obsługę klawiatury i myszy do tytułów Xbox Cloud Gaming
Podaj dalej

Jak testować? To proste!

Aby wypróbować obsługę KBM, musisz być subskrybentem Game Pass Ultimate (chyba że chcesz sprawdzić ją w Fortnite, który jest całkowicie darmowy za pośrednictwem Xbox Cloud Gaming). Musisz również zapisać się do programu PC Gaming Preview. Jeśli testujesz obsługę KBM w przeglądarce internetowej, jest jeszcze jeden krok – musisz włączyć funkcje Preview w swojej przeglądarce. Aby to zrobić, kliknij swoje zdjęcie profilowe na xbox.com/play, wybierz Ustawienia, a następnie włącz „Funkcje podglądu”.

Niektóre obsługiwane gry mogą początkowo nadal wyświetlać elementy kontrolera na ekranie. Możesz zostać poproszony na przykład o naciśnięcie A, aby rozpocząć grę – lub coś w tym stylu. Gra powinna jednak przełączyć się na interfejs użytkownika KBM, gdy tylko przesuniesz kursor lub naciśniesz przycisk. Z kolei aby zakończyć korzystanie z KBM, wystarczy nacisnąć klawisz F9 lub ESC , aby wyjść z trybu pełnoekranowego.

W co zagramy z obsługą myszy i klawiatury?

Pierwsze tytuły Xbox Cloud Gaming, które otrzymały obsługę KBM, to Fortnite (tylko w przeglądarce), Ark Survival Evolved, Sea of Thieves, Grounded, Halo Infinite, Atomic Heart, Sniper Elite 5, Deep Rock Galactic, High on Life, Zombie Army 4 Dead War, Gears Tactics, Pentiment, Doom 64 i Age of Empires 2. Obecnie znany jest problem z grą Atomic Heart. Microsoft zauważa, że występują pewne trudności z przełączaniem się między kontrolerem a KBM podczas przesyłania strumieniowego tej gry.

Przeczytaj również