Reklama Volkswagena podbiła tegoroczne Super Bowl. Zanotowała rekordowe wyniki

Reklama Volkswagena podczas tegorocznego Super Bowl zanotowała bardzo dobre wyniki. I choć to zespół Kansas City Chiefs sięgnął po zwycięstwo na boisku, niemiecki producent samochodów także może być zadowolony. Jego reklama zanotowała najlepsze wyniki zaangażowania w internecie wśród wszystkich producentów samochodów. 

Reklama Volkswagena podbiła tegoroczne Super Bowl. Zanotowała rekordowe wyniki
Podaj dalej

Super Bowl – medialne wydarzenie roku?

reklama-volkswagen-super-bowl
fot. VW

Najnowsze badania wykazały, że reklama Volkswagena podczas tegorocznego Super Bowl wywołała największe zaangażowanie w internecie wśród wszystkich producentów samochodów. 

Super Bowl to niezwykłe wydarzenie nie tylko ze względu na sport. Podczas finałowego meczu firmy z całego świata wydają miliony na reklamy przygotowane tylko na ten wieczór. Wszystko po to, aby wywołać spory szum wokół swoich produktów. Dzięki temu widzieliśmy w historii wiele kultowych reklam, które czasami były znacznie lepsze niż promowane przez nie produkty. 

I choć wielu producentów samochodów w tym roku odpuściła sobie Super Bowl, nie zabrakło kilku ważnych, nowych reklam. Na takie zdecydowali się BMW, Kia, Toyota oraz Volkswagen. 

Volkswagen zdecydowanym zwycięzcą 

Spośród całej czwórki najlepiej odebrana została reklama niemieckiego producenta. Badanie przeprowadzone przez EDO wykazało, że VW wygenerował największe zaangażowanie w internecie spośród wszystkich firm automotive. Wskaźnik zaangażowania wyniósł 1694 i wywołał zaangażowanie większe o 1594% większe niż średnia reklamy podczas Super Bowl. 

Reklama Volkswagena zatytułowana „An American Love Story” zajęła też trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej, przegrywając tylko z reklamami Wicked oraz Deadpool i Wolverine. Reklama Kii zajęła 20. miejsce z wynikiem 361, Toyoty 28. miejsce z wynikiem 246. Największym przegranym było BMW, które uzyskało tylko 158 punktów i zajęło dopiero 41. miejsce. 

Firma EDO potwierdziła, że rankingi „opierają się na tym, ja każda reklama faktycznie zwiększa zaangażowanie konsumentów w reklamowaną markę natychmiast po emisji. Skuteczność reklam Super Bowl jest indeksowana na podstawie średniej skuteczności spotu w grze, tak że mediana emisji wynosi 100.”

Przeczytaj również