BLIK wprowadza duże urozmaicenie dla użytkowników
BLIK umożliwia swoim posiadaczom dokonywanie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych, a także przelewanie środków oraz płatności rachunków. Usługa ta jest oparta na generowaniu unikalnych kodów transakcyjnych, które używane są do autoryzacji płatności. Dzięki swojej prostocie obsługi i powszechnej dostępności BLIK zyskał dużą popularność wśród użytkowników.
Aby dobra passa trwała nadal należy wprowadzać regularne poprawki oraz unowocześnienia. BLIK doskonale zdaje sobie z tego sprawę i wprowadza duże urozmaicenie. Jeden z banków jako pierwszy w Polsce wprowadził je w życie.
W pierwszej kolejności mieliśmy do czynienia z plotkami, które po upływie kilku tygodni stały się faktem. Usługa BLIK Płacę Później doczekała się oficjalnego wdrożenia przez pierwszy bank, a mianowicie VeloBank. Jak na razie opcja dostępna jest jedynie przy zakupach na platformie e-commerce z produktami ekologicznymi należącymi do instytucji bankowej. W najbliższych miesiącach operatora BLIK-a zamierza jednak udostępnić to rozwiązanie dla całego rynku.
Nowa funkcja dostępna w aplikacji mobilnej VeloBanku pozwala użytkownikom na natychmiastowe dokonywanie transakcji z opcją odroczenia płatności. Usługa umożliwia klientom banku opóźnienie zapłaty za zakupy online nawet do 30 dni. Po zawarciu umowy kredytu odnawialnego z dostawcą płatności, konsument może skorzystać z indywidualnego limitu, który wynika z oceny zdolności kredytowej. Warto tu podkreślić, że maksymalny limit wynieść może 4000 złotych.
Na sam koniec w ramach ciekawostki: mimo iż VeloBank jako pierwszy wprowadził do swoich usług funkcję BLIK Płacę Później, to pierwszym bankiem testującym to rozwiązanie było Millenium w 2022 roku. Z niewiadomego dla nikogo powodu ostatecznie nie zdecydowano się na jego wprowadzenie.