Jedną z największych bolączek filmów na YouTube bez usługi Premium są reklamy. Część osób dalej preferuje oszczędzić sobie koszt miesięcznej subskrypcji i cierpliwie czeka na koniec spotów reklamowych. Jednak pomimo wzrostu cen ilość użytkowników płatnej usługi rośnie.
YouTube z historycznym wynikiem
YouTube osiągnął nowy kamień milowy w zakresie swoich ofert muzycznych i Premium. Płatne usługi mają obecnie ponad 100 milionów użytkowników między nimi, na dzień stycznia, wliczając w to osoby korzystające z bezpłatnej wersji próbnej. To wzrost o 20 milionów członków w ciągu zaledwie ponad roku, a liczba ta podwoiła się od września 2021 roku. YouTube z powodzeniem zwiększył te liczby pomimo wzrostu o 2 dolary miesięcznie za Premium, który wszedł w życie latem ubiegłego roku.
YouTube Music ciągle za Spotify
Nie jest jasne, ile osób faktycznie korzysta z YouTube Music (Premium obejmuje dostęp do tej usługi). Jednakże niezależnie od sposobu analizy, usługa streamingowa muzyki ma znacznie mniej płatnych użytkowników niż Spotify, które miało 220 milionów członków Premium na dzień 30 września. Spotify ujawni swoje najnowsze liczby członkowskie w raporcie zysków w przyszłym tygodniu. Apple już nie podaje liczby subskrybentów Apple Music. Ostatnią konkretną liczbą, którą firma podała dla tej usługi, było 60 milionów subskrybentów w 2019 roku.
Niemniej jednak, porównanie pomiędzy płatną usługą YouTube a Apple Music i Spotify Premium nie jest łatwe do przeprowadzenia. YouTube Premium to osobne rozwiązanie z własnymi korzyściami. Może być trudno wrócić do gorszej wersji usługi z reklamami po skorzystaniu z Premium. Opcja pobierania filmów do oglądania offline bez konieczności stosowania obejść i funkcja odtwarzania w tle są bardzo przydatne. YouTube Music jest dodatkowym bonusem dla wielu członków.