Super Bowl to jedno z największych wydarzeń współczesnego sportu. Więcej widzów niż finał amerykańskiej ligi futbolu amerykańskiego NFL ma tylko finał piłkarskiej Ligi Mistrzów UEFA. Coroczną tradycją jest szykowanie wyjątkowych spotów reklamowych przez firmy, które chcą promować się podczas sportowego wydarzenia roku w USA. Topowe marki prześcigają się w scenariuszach na najzabawniejszy lub naszpikowany gwiazdami klip reklamowy.
David Schwimmer i Jennifer Aniston zrobili to jak Ross i Rachel
W tym roku sporą uwagę skupiła reklama Uber Eats, czyli pośrednika w dostawach jedzenia, znanego także w Polsce. Firma wyłożyła niemałe pieniądze na reklamę, bo w klipie wystąpiło wiele gwiazd dużego kalibru. Najgłośniejszymi nazwiskami są David Schwimmer i Jennifer Aniston, którzy dla telewidzów na zawsze będą Rossem i Rachel. Zresztą spot nawiązuje do ich wspólnego okresu pracy na planie serialu „Przyjaciele”.
Świat przedstawiony w spocie opiera się na zasadzie, że ludzie często nie pamiętają o tym, że na zakup jakiegoś drobiazgu ze sklepu nie musimy poświęcać własnego czasu. Wystarczy zamówić to przez Uber Eats. Jednak, jeśli już ktoś to zapamięta, to zapomina o czymś innym oczywistym ze swojego życia. Doprowadza to do wielu zabawnych sytuacji w klipie.
David Schwimmer spotyka na alei kompleksu studia filmowego Jennifer Aniston i próbuje się z nią czule przywitać. Serialowa Rachel robi krok w tył, pytając „Czy my się znamy?”. W dalszej części Jennifer Aniston prosi serialowego Rossa o wskazówkę. „Pracowaliśmy razem przez 10 lat” – odpowiada David Schwimmer, nawiązując do nakręcenia 10 sezonów „Przyjaciół”.
Aniston niczym Rachel udaje, że wie o co chodzi, mówiąc „10 lat! Byłeś świetny”. Wtedy Schwimmer z typową dla Rossa dociekliwością pyta „Ty wciąż nie wiesz, co nie?”, po czym aktorka przyznaje, że „nie”. Każdy fan serialu „Friends” doskonale kojarzy konwersacje w takim stylu między tą dwójką. Ostatecznie Aniston odchodzi i kpiąco mówi, że „Jasne, jak gdybym miała zapomnieć 10 lat swojego życia”. „Nie cierpię tego miasta” – kwituje David Schwimmer.
Beckhamowie nie pamiętają Spice Girls, a Usher, że zaraz zaśpiewa na Super Bowl
Jednak między dialogiem gwiazd „Przyjaciół” występują też inni celebryci. Chociażby niegdyś piłkarz David Beckham ze swoją żoną Victorią (byłą piosenkarką). Oboje próbują przypomnieć sobie nazwę girlbandu, w którym śpiewała, czyli Spice Girls (spice oznacza dosłownie przyprawę). „Pamiętasz jak kiedyś byłaś tą Pieprzową Panią?” – pyta David Beckham. „Czy to nie były Cynamonowe Siostry?” – zastanawia się Victoria Beckham. „Bazyliowe laski”, „Dziewczyny Papryki” – wymieniają po kolei, po czym David Beckham stwierdza „Nie, to absurd”.
Z amerykańskiego punktu widzenia znaczącą postacią w klipie jest też piosenkarz Jelly Roll. Mężczyzna zapomniał o swoich tatuażach na twarzy. Pyta się domowników „Czy ktoś bazgrał mi po twarzy?”, a potem zabawnie krzyczy „To się nie zmywa!”. Amerykańska widownia zachwycona jest też udziałem Keitha Leaka Jr., czyli komika z youtube’owej grupy Smosh, który w reklamie zapomina… jak się siada na krześle. Wisienką na torcie klipu jest ostatnia scena, w której muzyk Usher przyznaje, że chciałby kiedyś wystąpić na scenie w przerwie Super Bowl. W praktyce to właśnie Usher będzie gwiazdą tegorocznego Halftime Show.
Super Bowl odbędzie się w niedzielę, 11 lutego (w Polsce będzie już poniedziałek, po północy). Transmisję z wydarzenia można będzie obejrzeć w telewizji Polsat lub Polsat Sport.