Wirtualny symulator życia. Jak zmieniało się The Sims na przestrzeni lat

12 Marzec 2021 | Jakub Barabasz | Gry
The Sims - seria gier
Źródło: benchmark.pl

W 2000 roku kalifornijski deweloper Maxis wydał grę całkowicie skupioną na mikrozarządzaniu czyimś życiem, pozwalając graczom pociągać za sznurki, aby zmusić ich do wykonywania obowiązków, chodzenia do pracy i zawierania przyjaźni. The Sims wypełniło niszę, o której nikt nie wiedział, że istnieje, stając się zarówno grą wideo, jak i fenomenem kulturowym.

Jak to wszystko się zaczęło?

Rodzina Wrightów straciła dom w wyniku pożaru na początku lat 90-tych. Kiedy rozpoczęli proces odbudowy swojego dobytku, Wright zastanawiał się, dlaczego ludzie kupują rzeczy. W szczególności, czy uważają, że kupowanie rzeczy zaspokoi ich pragnienia i potrzeby na tyle, by byli szczęśliwi. Rozpoczął pracę nad grą, w której gracze budowaliby wirtualny dom i wypełniali go przedmiotami, ale zdał sobie sprawę, że potrzebuje czegoś, lub kogoś, do "oceny" tego, jak dobrze dom został urządzony. Tak narodził się Sim. Zdał sobie sprawę, że Simowie mogą być prawdziwymi ludźmi z własnym życiem do prowadzenia. Po przejęciu Maxis przez EA Wright otrzymał zespół, którego potrzebował, aby wprowadzić The Sims do pełnej produkcji.

The Sims - seria gier

Pierwsza gra

Wydana w lutym 2000 roku gra The Sims pozwalała na stworzenie i kontrolowanie rodziny poprzez jej codzienne życie. Z początkowym stanem konta 20,000 Simoleonów Simowie mogli kupić pustą działkę, lub zbudować i udekorować swój własny dom. Zgodnie z otwartą filozofią "stylu hobby" z poprzednich gier Wrighta, gdy Simowie zostali wprowadzeni, gracze mogli robić z nimi, co im się żywnie podoba. Simowie mieli osiem podstawowych potrzeb, które wymagały zarządzania, mogli zdobyć pracę, tworzyć związki z innymi, a nawet umrzeć.

Aby wykorzystać ogromny sukces The Sims i zaspokoić bazę graczy, która domagała się więcej zawartości, Maxis zaczęło wydawać tematyczne pakiety rozszerzeń. Pakiety te okresowo wprowadzały różne nowe obiekty, style architektoniczne, a nawet nowe mechaniki rozgrywki za cenę niższą niż pełna wersja gry. Pozwalały one Maxis eksperymentować z nowymi pomysłami przy stosunkowo niskich kosztach i utrzymywały zainteresowanie The Sims na wysokim poziomie. Pierwsza gra Sims miała siedem dodatków.

The Sims - seria gier

Kolejne części Simsów

Kolejne części gry nie różniły się od pierwszej pod względem samego sensu. Lepsza była natomiast grafika. Dodano również kolejne meble i urządzenia. The Sims 2 wyszło w 2004 roku. Nowością w tej części było to, że Simowie przechodzili przez 6 etapów życia, począwszy od dzieciństwa aż do starości. Trzecia część serii pojawiła się na rynku w 2009 roku. Tym razem nowością w grze było otwarte otoczenie. Ostatnia odsłona cyklu trafiła na rynek w 2014 roku i posiada najbardziej szczegółowy kreator postaci ze wszystkich wcześniejszych części.

Nie wspominamy już nawet o dodatkach do gry, ponieważ ciężko jest zliczyć je wszystkie.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Claire i Leon w obsadzie animowanego serialu Resident Evil na Netflix
Gracze Dota 2 zebrali ponad 25 tysięcy dolarów, aby naprawić samouczek
Reddit: Czarny Las w Valheimie wycięty przez gracza na złość Greydwarfom

Czytaj dalej