Twitter wprowadza rewolucję! Nic nie będzie jak dawniej

31 Maj 2021 | Krzysztof Lewandowski | Internet
Twitter Blue premiera w 2021
Źródło: Pixabay.com

Twitter to bardzo popularna platforma informacyjna, a także miejsce do wyrażania swoich opinii na wiele tematów. Jeszcze nie tak dawno była ona darmowa.

Komercjalizacja i wprowadzanie usług premium, które mają ułatwiać korzystanie z wielu aplikacji, to obecnie standard. Pamiętacie, kiedy YouTube był darmowy? Teraz bez włączenia Ad Blocka praktycznie przed każdym filmem musimy obejrzeć większość reklam, co wiele osób bardzo irytuje. Dodatkowo ludzie bardzo często są zachęcani przed dodatkowe powiadomienia do wykupienia opcji premium, ponieważ daje ona szereg korzyści. Jednym z takich przykładów aplikacji, które również bardzo mocno, nakłaniają wręcz do wykupienia pełnego pakietu, jest Spotify. Zdecydowanie się na subskrypcję sprawia, że korzystanie z aplikacji jest o wiele przyjemniejsze. Jednak co ciekawe na polskim rynku około 15% użytkowników korzysta z tego rodzaju rozwiązania. Reszta osób wybiera opcję bezpłatną.

Facebook był i zawsze będzie darmowy?

Pamiętacie stwierdzenie Marka Zuckerberga, założyciela Facebooka, że jego portal zawsze był i będzie darmowy? Na fali nadchodzących zmian w polityce prywatności wielu wyszukiwarek, gdzie Firefox oraz Safari jawnie mówią o ograniczeniu dostępu do informacji użytkowników, platforma taka, jak Facebook prawdopodobnie będzie zmuszona do wprowadzenia szeregu mikro płatności. Dlaczego? Przypomnijmy, że jeden z największych portali społecznościowych utrzymuje się przede wszystkim z reklam, a odpowiednie dopasowanie treści do upodobań użytkowników, wiąże się bezpośrednio ze zbieraniem o nich niezbędnych danych. Gdy takie działanie okaże się oficjalnie zakazane, potrzebne będzie inne finansowanie. W przeciwnym razie amerykańskiemu gigantowi grożą miliardy dolarów straty.

Facebook

Twitter wprowadza opłatę

Na podobny krok zdecydował się Twitter, ponieważ już zapowiedział, że pojawi się płatna wersja tej platformy. Stosunkowo niewielka opłata w wysokości 13,99 złotych miesięcznie, otwiera przed użytkownikami zupełnie nowe możliwości, których dotychczas brakowało. Po pierwsze po opublikowaniu tweeta istnieje możliwość jego usunięcia, ponieważ portal daje nam kilka sekund na cofnięcie swojej decyzji. Dodatkowo pojawi się funkcja, dzięki której możemy zachować i zapisać tweety na później. Zebrać je w określone kategorie i wrócić do nich, gdy będą one w jakiś sposób potrzebne. Na koniec prawdziwą nowością jest funkcja czytnika. Pozwala ona na dużo łatwiejsze przeglądanie dłuższych treści, ponieważ przypomnijmy, że Twitter ma ograniczoną liczbę znaków w standardowym wpisie. Zmienia się na koniec nazwa, ponieważ wersja płatna od teraz to Twitter Blue. Chociaż jest ona dostępna w sklepach z aplikacjami, klienci mają na razie do niej ograniczony dostęp.

Czytaj dalej