Mobile: Facebook straci miliardy dolarów? Ryzyko jest coraz większe!

30 Kwiecień 2021 | Krzysztof Lewandowski | Mobile
Facebook telefon smartfon aplikacja
Źródło: Pexels.com

Mark Zuckerberg ma poważny problem, a jest nim nowa polityka prywatności wprowadzona przez Apple. Facebook może stracić miliardy dolarów i użytkowników.

Od pewnego czasu w świecie urządzeń mobile oraz wśród dwóch korporacji trwa walka o prywatność użytkowników. Facebook i Apple wyszły na swego rodzaju wojnę, ponieważ Mark Zuckerberg, co jakiś czas zabiera publicznie głos w sprawie prywatności. Gigant znany z produkcji systemu IOS postanowił rzucić rękawice wszystkim aplikacjom, a także firmom, które gromadzą dane o użytkownikach. Aktualizacja systemu o numerze 14.5, gdzie pojawia się App Tracking Transparency (ATT), to rzecz, której bardzo mocno obawia się zarząd Facebooka.

Facebook zarabia miliardy na reklamach

Trzeba powiedzieć sobie jasno, że największą częścią dochodów giganta opracowanego przez Marka Zuckerberga, są reklamy. Im medium społecznościowe wie więcej na temat użytkowników, tym precyzyjniej może dobierać reklamy. Dowód? Proszę bardzo, przychody Facebooka w pierwszym kwartale 2021 roku to 25 mld USD. To wzrost aż o 46% względem tego samego okresu w ubiegłym roku. Dlatego aktualna sytuacja to dla jednego z najpopularniejszych portali społecznościowych prawdziwe Eldorado. Mark Zuckerberg ma świadomość, że ta hossa może się skończyć, dlatego uprzedził swoich udziałowców, że przychody mogą systematycznie spadać. Po pierwsze z powodu słabnięcia epidemicznej sytuacji na świecie. Powrotu do normalnej pracy, a także wprowadzenia przez Apple najnowszej aktualizacji.

Facebook Mark Zuckenberg

Czy mobile ucierpi?

Jest to bardzo prawdopodobne, że zmienią się zasady gry. Szef Apple poinformował, że pierwsze reakcje ludzi na temat najnowszej aktualizacji systemu są pozytywne. Jednak trudno ocenić, jak skuteczna jest wprowadzona modyfikacja. Jeśli ATT okaże się dobrym narzędziem, to rynek reklamy na Facebooku czeka spora zmiana. Z jednej strony ludzie, a także firmy, które istnieją już na Facebooku od wielu lat i głównie na tym kanale komunikacji opiera się ich relacja z klientami, mogą pozostać na platformie, mimo nowych okoliczności. Z drugiej jednak strony prywatni użytkownicy mogą chcieć poszukać alternatywy dla Facebooka, między innymi z powodu ochrony swojej prywatności. Mowa tu, chociażby o ludziach, którzy korzystają z systemu Android. On, póki co, nie oferuje aż tak zaawansowanych możliwości ochrony prywatności. Na pewno jedną z dróg jest opisany przez nas częściowo Signal. Z trzeciej strony, ludzie mogą zaakceptować zaistniałą sytuację i nie będą chcieli żadnych zmian, a wtedy straty Facebooka z powodu wprowadzenia App Tracking Transparency będą mniejsze.

Xiaomi smartfon mobile Chiny

Następny artykuł