W 2020 roku smartfon kupiło o 8,5% mniej klientów

29 Kwiecień 2021 | Krzysztof Lewandowski | Sprzęt
Apple smartfon iPhone XS
Źródło: Apple.com

Na progu drugiego kwartału 2021 roku spływają dane z poprzedniego sezonu. Okazuje się, że smartfon przegrał z innym elektronicznym sprzętem.

Nowe okoliczności, w których przyszło funkcjonować większości ludzi na Ziemi podczas całego 2020 roku, zmieniły również zachowania klientów. Okazuje się, że smartfon, jako sprzęt do codziennego użytku przestał cieszyć się rosnącym zainteresowaniem na polskim rynku. Prawdopodobną przyczyną takiej nagłej zmiany jest przymus przejścia na nauczanie i pracowanie w formie zdalnej. Teraz o wiele bardziej potrzebne są laptopy, a przynajmniej tablety, które ułatwiają wykonywanie wielu czynności. Głównie dzięki swoim większym rozmiarom.

Są jeszcze inne ciekawe dane, ponieważ na podstawie raportu opublikowanego przez IDC w 2020 roku spadek pod względem wartości to jeden parametr, natomiast zmiana kwoty, jaką dajemy za smartfon to drugi element do analizy.

Smartfon? Tak, ale tańszy

Jeszcze w 2019 roku sprzedaż modeli ze średniej półki kształtowała się na umiarkowanym poziomie, ponieważ ludzie w większości byli zainteresowani głównie flagowymi smartfonami. Jednak już rok później przeciętna cena smartfona na polskim rynku, według raportu opublikowanego przez IDC spadła o 11,5 %. To znaczy, że Polacy, jeśli już decydowali się na zakup nowego sprzętu, to wybierali zdecydowanie tańsze modele. Tutaj również możemy wnioskować, że powodem takich decyzji zakupowych jest mniej stabilna sytuacja ekonomiczna osób, które brały udział w badaniu.

Etui na smartfon

Apple zyskał ponad 25%

Teraz pora na jeszcze kilka dodatkowych informacji. Chociaż ogólna sytuacja na rynku, jest mało optymistyczna, to pewne firmy odnotowały wzrosty sprzedaży. Sprzęt z logiem jabłka kupiło tyle osób, że pod względem wartości firma ze Stanów Zjednoczonych odnotowała wzrost sprzedaży. Największą popularnością cieszyły się modele SE najnowszej generacji oraz iPhone 12 mini.

Kryzys to także okazja dla innych. Królem 2020 roku jest Oppo!

Zmiany na rynku, to także okazja dla innych firm na zajęcie dużo lepszej pozycji na przyszłość. Dlatego w raporcie znajdziemy przegranych, ale też zwycięzców. Do tej drugiej grupy z pewnością należy zaliczyć firmę Oppo. Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta, producent ma na swoim koncie wzrost wartości sprzedaży na poziomie 368%! To pokazuje, jak dużą siłą stały się nagle modele w dużoFolia ochronna na ekran smartfona niższych cenach. Czy to się niebawem zmieni? Trudno powiedzieć, ponieważ wszystko zależy od sytuacji ekonomicznej w 2021 roku.

Następny artykuł