Jak zmieniły się przyzwyczajenia młodych Polaków? Oppo zna już odpowiedź

25 Lipiec 2021 | Krzysztof Lewandowski | Internet
Beach human Oppo Polska zwyczaje
Źródło: Pixabay.com

W 2020 roku życie praktycznie każdej osoby na Ziemi uległo sporej zmianie. Dlatego zaczęły pojawiać się badania nad zwyczajami ludzi. Oppo wie, co się stało.

W 2020 roku zdarzyło się coś, na co prawdopodobnie normalni ludzie nie byli gotowi. W życiu wielu pokoleń doszło do odwrócenia sytuacji życiowej niemal o sto osiemdziesiąt stopni. Szczególnie generacja Y i Z była obiektem zainteresowania chińskiego producenta elektroniki o nazwie Oppo. Ten jeden z najważniejszych producentów smartfonów w Chinach zdecydował się na zbadanie potrzeb i oczekiwań swoich klientów. Okazuje się, że dla wielu osób 2020 rok był czasem wielu aktywności w samotności oraz zacieśnienia relacji z najbliższymi osobami. Wiadomo też, co ludzie zamierzają zrobić po przywrócenia życia na tory, które znają z 2019 roku.

Oppo i inne smartfony pomagają zgłębiać relacje

Jak pokazują głównie wnioski z badania, młodzi Polacy (20-35 lat) w trakcie 2020 roku pogłębili relacje ze swoimi najbliższymi i zaczęli cenić sobie jakościowe spędzanie czasu w samotności. Sytuacja na świecie w 2020 roku nie stanowiła dla nich przewodniego tematu rozmów, które w głównej mierze pozostały bez zmian. Mimo to respondenci chętnie wrócą do normalności, ponieważ chcą nadrobić kontakty z przyjaciółmi, ale też cieszyć się wspólnym czasem z rodziną i swoimi partnerami, z którymi z chęcią spędziliby wspólny wieczór po zdjęciu obostrzeń. Chociaż lockdowny wprowadziły znaczne ograniczenia w kontaktach towarzyskich, ankietowani deklarowali, że częściej kontaktowali się z najbliższymi osobami – partnerami, rodzinami i krewnymi (wskazało tak 11% respondentów). Tendencja ta była szczególnie widoczna wśród przedstawicieli generacji Z, którzy kontaktowali się z rodziną i krewnymi dwa razy częściej niż przedstawiciele generacji Y.

Instagram i Facebook nadal w modzie

Tematy związane ze zmianami na świecie i ewentualne obawy o przyszłość, nie spędzały snu z oczu młodych Polaków (oba były poruszane jedynie przez 16% ankietowanych). Przedstawiciele obydwóch generacji skupiali się zdecydowanie częściej na standardowych tematach, jak dzielenie się sprawami życia codziennego, kwestiami pracy oraz swoimi zainteresowaniami. Dzielenie się codziennymi doświadczeniami nie było tylko częstym tematem rozmów. Ponad połowa ankietowanych (53%) zadeklarowała, że dzielenie się swoimi doświadczeniami, aktywnościami i wydarzeniami z codziennego życia jest dla nich ważne – szczególnie dla osób młodszych z pokolenia Z. To pokazuje, że popularność Instagrama i Facebooka powinna być nadal na wysokim poziomie. Chociaż z pewnością można zaobserwować pewne zainteresowanie się TikTokiem.

Korzystanie z Instagrama

Spotkania twarzą w twarz wciąż były najpopularniejszą formą kontaktu dla młodych Polaków, jak wskazało 55% badanych. Kolejną najpopularniejszą formą kontaktu, jak wskazało 40% respondentów, była komunikacja za pomocą mediów społecznościowych. Najczęściej komunikowali się w ten sposób młodsi respondenci z generacji Z. Udostępniali oni też znacznie więcej zdjęć i plików video za pośrednictwem mediów społecznościowych niż przedstawiciele generacji Y (więcej o 13 punktów procentowych).

Czytaj dalej