Aplikacje mobilne cieszą Polaków! A Ty korzystasz z nich chętnie?

23 Czerwiec 2021 | Krzysztof Lewandowski | Mobile
Aplikacje mobilne banków cieszą Polaków
Źródło: Pixabay.com

Aplikacja mobilna to obecnie element naszej codzienności, dlatego badania przeprowadzone przez UOKiK tylko potwierdzają przypuszczenia.

Bankowość jest na świecie od tysięcy lat, chociaż ma swoje ogromne wady, chyba trudno wyobrazić sobie sytuację, w której zrezygnujemy z banków na 100% i nie skończy się to anarchią lub przynajmniej rewolucją na wielką skalę. Dlatego coraz więcej osób przekonuje się do produktów, jakie oferują poszczególne instytucje finansowe. Chodzi przede wszystkim o aplikacje mobilne, ponieważ to one są obecnie jedną z podstaw współczesnej bankowości. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeprowadził ciekawe badania, które jednoznacznie pokazują nastawienie Polaków do tego rodzaju rozwiązań technologicznych.

Aplikacja mobilna? Blisko 25% jej nie używa

Może wydawać się, że aplikacja mobilna to obecnie standard i niemal każdy ma ją w telefonie. Jednak w przypadku produktów bankowych jest nieco inaczej. Blisko 25% badanych zadeklarowało, że nie korzysta z tego rodzaju udogodnienia. Z danych Związku Banków Polskich wynika, że aktywnych klientów bankowości mobilnej na koniec 2020 r. było 14,2 mln a internetowej 19,5 mln. Około 68% respondentów korzysta z aplikacji bankowych i co jest do przewidzenia, największą grupę zadowolonych użytkowników stanowią ludzie młodzi. Z innych tego typu programów Polacy korzystają rzadziej, np. z: aplikacji do operacji finansowych online (m.in. paypall, skrill) – 27 proc., z aplikacji do transakcji w konkretnych sklepach (m.in. lidl pay, orlen pay) – 18 proc., z wirtualnych portmonetek (m.in. revolut, curve, googlepay, applepay) – 14 proc., z aplikacji do płatności w podróży (m.in. Uber, Bolt, skycash, autopay) – 12 proc.

Większość ankietowanych podkreśla, że największą motywacją do skorzystania z aplikacji mobilnych jest wygoda. Tak określiło blisko 68% badanych. Interesujące jest również to, że odsetek osób, które narzekają na problemy ze swoją aplikacją mobilną, jest bardzo mały. Niemal wszyscy czują się bezpiecznie z powodu tego, co oferuje im aplikacja mobilna.

Kierowcy Ubera stawki wynagrodzenie

Brakuje obaw o bezpieczeństwo finansów

Polacy mają bardzo duże zaufanie do bezpieczeństwa w aplikacjach mobilnych oferowanych przez banki. Jednak należy mieć świadomość, że każdy system ma słabe punkty, dlatego nie należy mu bezgranicznie ufać. W tym roku pojawiło się na rynku kilka złośliwych kodów, które potrafiły wykraść dane użytkowników z ich aplikacji mobilnych i pozbawić ich oszczędności życia. Dlatego bardzo dobrym pomysłem jest rozdzielenie oszczędności na kilka kont bankowych, najlepiej w różnych bankach. Również zapas gotówki w domu powinien uchronić nas od całkowitej katastrofy finansowej w momencie ataku.

Czytaj dalej