Mobile: Apple wprowadza usługę płatnych podcastów

21 Kwiecień 2021 | Krzysztof Lewandowski | Mobile
Urbanista Headphones Los Angeles
Źródło: Pexels.com

W ostatnim czasie dużo dzieje się wokół Apple, ponieważ odbyła się najnowsza konferencja giganta. Mobile zasilą płatne podcasty.

Rynek podcastów cały czas dynamicznie ewoluuje, zyskując nowych fanów. W związku z tym zupełnie zrozumiałe jest to, że giganci dostrzegają ten trend i chcą wpisać się w oczekiwania klientów. Tę drogę wybrał również Apple, który zaproponował nową usługę mobile - Apple Podcasts. Czy będzie to rewolucja na miarę iTunes, a może jedynie próba zarobienia na oddanych sympatykach “jabłka”? O tym przekonamy się niebawem.

Apple Podcasts rozpoczyna współpracę z wybranymi wydawcami

Na początku działania Apple Podcasts spotkamy się jedynie z wybranymi wydawcami, którzy mogą wprowadzić wewnątrz mobile własną subskrypcję. Aktualnie dostępni wydawcy to między innymi QCODE, Pushkin Industries czy NRP. Apple Smart TV HomePod łączenie

Mobile i podcasty coraz bardziej ze sobą współpracują

Choć tworzenie podcastów jeszcze kilka lat temu było zajęciem niszowym, dzisiaj niemal każdy większy gracz na rynku audio myśli o stworzeniu własnego podcastu. Motywem do stworzenia kolejnych produkcji jest z pewnością rozwój rynku mobile. Pojawienie się Apple Podcasts, Spotify i innych platform jedynie napędza zainteresowanie tego rodzaju treścią. Badania pokazują, że aktualną przewagę nad Apple Podcasts ma między innymi wspomniany Spotify, dlatego gigant z USA musiał wykonać kolejne kroki, aby zmniejszyć swoją stratę do konkurencji. Czas pokaże na ile okazały się one skuteczne.

Apple


Warto obserwować rynek podcastów

Jeśli interesujemy się najnowszymi trendami w marketingu i w innych aspektach życia z pewnością rynek podcastów powinien być w naszym obszarze zainteresowań. Przede wszystkim ze względu na jakość prezentowanych materiałów, które można słuchać w podróży lub w trakcie wykonywania domowych czynności. Interesujące jest również to z punktu widzenia oferty, jaką przygotowują dla klientów najwięksi gracze. Konkurencja tylko wzrasta i trzeba przygotowywać coraz ciekawsze propozycje, aby wyróżnić się na tyle innych. Jak z tym poradzi sobie Apple Podcasts? Pozostaje nam obserwować i komunikować na bieżąco.

Pamiętajmy, że obecnie podcasty, to coś więcej niż amatorsko nagrane rozmowy, to słuchowiska zorganizowane z ogromnym rozmachem, które można porównać do profesjonalnych produkcji o międzynarodowym formacie. A ze względu na rosnące zainteresowanie z pewnością również poprzeczka będzie szła tylko w górę. Jak myślicie, Apple ponownie wyjdzie z tego zwycięsko? A może w tym obszarze nawet sympatia użytkowników nie uratuje firmy i nie uda się wywalczyć pozycji lidera?

Czytaj dalej