Facebook powalczy o użytkowników Instagramem?!

20 Lipiec 2021 | Krzysztof Lewandowski | Mobile
Facebook likes Instagram Mark Zuckerberg
Źródło: Pixabay.com

Facebook zmaga się z dość poważnym problemem, ponieważ wspomina się o malejącym zainteresowaniu tym portalem społecznościowym. Instagram wysłany na ratunek!

Świat się zmienia i praktycznie nic nie pozostaje na długo takie samo. Zmiana jest codziennością i dotyczy ona szczególnie biznesu. Gdy jesteśmy liderami w jakimś sektorze bardzo trudno pogodzić się z tym, że zmieniają się upodobania konsumentów. Jednak taka jest kolej rzecz, dlatego kluczem do dalszego sukcesu musi być dostosowanie się. Facebook wydaje się, że zaczyna mieć problem z utrzymaniem dotychczasowego zainteresowania. Dodatkowo konkurencja w branży utrudnia zadanie, ponieważ zmienia się polityka gromadzenia informacji o internautach. W ten sposób dostosowywanie reklam do potrzeb klienta jest nieco trudniejsze, a w skrajnych przypadkach nawet niemożliwe. W związku z tym Mark Zuckerberg poszukuje sposobu na przywrócenie ruchu na jego portalu społecznościowym do wcześniejszych poziomów.

Facebook traci zainteresowanie przez własne zasady?

Jedną z głównych zasad, jeśli chodzi o portal społecznościowy Facebook, była możliwość komunikowania się z innymi znajomymi oraz wyrażania swoich opinii na różne tematy. Na zasadzie podobnej do forum dyskusyjnego w ramach grupy znajomych lub publicznie. Dla wielu osób to była największa wartość i siła tego portalu. Jednak z czasem administratorzy Facebooka, a także boty zaczęły mocniej moderować dyskusję. Niektórzy nawet uważają, że pojawiła się forma cenzury, gdzie pewne opinie, komentarze i tematy niemal automatycznie uznawane są za niewygodne. W ten sposób ludzie mają blokowane konta, tracą dostęp do swoich fanpage'y.

Tematem powiązanym z tą sytuacją, jest niemal wszechobecna monetyzacja niemal wszystkiego. Dzisiaj pozyskanie zainteresowania ze strony użytkowników na zadowalającym poziomie, szczególnie z punktu widzenia firm i promocji swoich produktów, czy usług, wymaga wykupienia coraz droższych kampanii reklamowych. To również przestaje się podobać ludziom, ponieważ za najdrobniejsze dotarcie do grupy odbiorców praktycznie trzeba płacić.

MobileCoin nowa kryptowaluta na rynku

Do tego dochodzą zmiany w zachowaniach internautów, ponieważ aplikacja mobilna stanowi obecnie większość ruchu, to przestają z niej korzystać ludzie młodzi. Pokolenie Z nazywane też płatkiem śniegu z powodu swojego poczucia wyjątkowości, jest zainteresowane bardziej TikTokiem oraz Instagramem. I to właśnie w tej drugiej platformie Mark Zuckerberg widzi szansę na zwrócenie uwagi na Facebooka u ludzi urodzonych w XXI wieku.

Reklamy Facebooka na Instagramie?

Z biznesowego punktu widzenia Facebook kupił Instagrama i jest jego właścicielem, dlatego może na nim reklamować, co chce. Paradoksalnie, choć te dwie platformy miały być dla siebie jedynie uzupełnieniem, ponieważ jedna ma nieco inne funkcje od drugiej, ostatecznie są one konkurencją w ramach jednego konglomeratu. Dlatego włodarze Facebooka zdecydowali się na sprytny z ich punktu widzenia manewr. Trwają obecnie testy reklam Facebooka na Instagramie, gdzie pokazuje się w nich, jakie funkcje i korzyści ma Facebook. W ten sposób ludzie mają sobie przypomnieć o zaletach lub wręcz dowiedzieć się o nich. Takie zagranie ma być rozwiązaniem na słabnący ruch na portalu. Aktualnie takie reklamy dostaje ograniczona liczba użytkowników, ponieważ gigant z USA chce sprawdzić, czy ich skuteczność, jest na odpowiednim poziomie, zanim otrzymają je niemal wszyscy.

Czytaj dalej