Nauka obala mit! Można robić to zdecydowanie krócej!

18 Lipiec 2021 | Krzysztof Lewandowski | Nauka
Sport shoes
Źródło: Pixabay.com

Różni specjaliści chcą nam udowodnić, że najlepiej w życiu wszystko robić dłużej, szybciej i dalej. Okazuje się, że nauka jest innego zdania.

Współczesna kultura nakłania ludzi do bycia indywidualistami, którzy osiągają zamierzone cele, ponieważ wszystko można obecnie wyliczyć i zważyć, a życie przypomina jedną wielką grę. Niemal na każdym kroku pokazuje się nam procenty, wykresy i osiągnięcia. Średnia ocen ze szkoły, poziom średnich zarobków, średnia długość życia i inne statystyczne wartości. Mają one nas motywować do osiągania zamierzonych celów. Tylko nie do końca wiadomo, co wydarzy się, gdy już osiągniemy wymagany poziom. Najprawdopodobniej pojawi się następny element do pobicia. W ten sposób życie to gra nieskończona, a my jako ludzie, możemy w niej grać do skoczenia naszych zasobów. Czy to w postaci życia, pieniędzy lub wiedzy.

Nauka wie, że potrzebujemy motywacji

Wiadomo od wielu lat, że ludzki mózg jest z natury leniwy i robi wszystko, żeby oszczędzać energię. Dopiero w sytuacji zagrożenia lub dyskomfortu podejmuje określone działania, które dają spektakularne efekty. A jeśli już o nich mówimy, to warto wspomnieć, że lubimy widzieć efekty naszej pracy. Najlepiej tu i teraz, ponieważ żyjemy w takiej cywilizacji. Obecnie wszystko musi być dostępne niemal od ręki, w tym również sukcesy. One poprawiają nam samopoczucie i w ten sposób chcemy więcej.

Wielka Brytania sport golf

Równocześnie z tego powodu, że umysł człowieka jest leniwy, łatwiej zapamiętujemy rzeczy proste do wyobrażenia, tak truizm, jakich wiele. Dlatego wspomina się o 2500 kalorii dziennie, 8 godzinach snu na dobę, 5 posiłków w ciągu dnia i wielu innych aspektach. W tym naszej aktywności fizycznej, która składa się między innymi z treningu trzy razy w tygodniu, czy z 10 000 kroków dziennie. Okazuje się jednak, że to nie jest do końca prawda.

Można robić mniej kroków w ciągu dnia!

Spacer jest najłatwiejszą formą aktywności fizycznej, która pozwala utrzymać nasze zdrowie w dobrym stanie. Wszelkiego rodzaju aplikacje mobilne wspominają, że minimalny poziom dziennej aktywności powinien oscylować w okolicy 10 000 kroków. Jednak badania naukowe udowadniają, że ta liczba ma jedynie aspekt marketingowy, ponieważ łatwiej taką wartość zapamiętać. Z punktu widzenia ekspertów, można pokonywać zdecydowanie mniej kroków i nadal cieszyć się zdrowiem. Ile w takim razie przebytego dystansu wystarczy? Specjaliści wskazują, że poziom 7-8 tysięcy kroków jest odpowiedni.

Czytaj dalej