Warnermedia i Discovery łączą siły! Powstaje lider usług w Internecie?

18 Maj 2021 | Krzysztof Lewandowski | Internet
Telewizor seriale media sport
Źródło: Pexels.com

Łączenie się mediów ze sobą zawsze wzbudza duże emocje. Niedawno ogłoszono, że Warnermedia i Discovery łączą się, żeby być liderem informacji oraz rozrywki.

Warnermedia to przede wszystkim koncern znany z rozrywki, ponieważ do niego należą takie marki, jak: Cartoon Network, Warner Bros, HBO, HBO Max i CNN. To potężny koncern, który ma realny wpływ na jakość rozrywki na świecie. Nowym partnerem biznesowym jest inny mocny gracz na rynku - Discovery. Do niego należy polski TVN, Eurosport, Animal Planet, platforma discovery +, czy HGTV. Oczywiście należy pamiętać również o wszystkich kanałach Discovery. Takie połączenie dwóch bardzo silnych podmiotów, może też zmienić rozrywkę, jaką oferuje Internet.

Nowy lider informacji i rozrywki na świecie

Jaki jest cel najnowszej fuzji na rynku mediów? Głównie chodzi o rozwój, a także realne oszczędności, które przerodzą się w jeszcze większe zyski. Dla przykładu ze względu na silną pozycję Warnermedia w sektorze rozrywki, a także bogate doświadczenia z zakresu transmisji na żywo w Discovery, ma powstać nowa jakość na rynku. Ogromne zasoby treści telewizyjnych i kinowych, które można transmitować również w sieci, to realna konkurencja dla takich gigantów, jak Netflix i Disney. Szacuje się, że do dyspozycji klientów czeka około 200 tys. godzin treści. Ze względu na to, że ma to być również odpowiedź na potrzeby najmłodszych pokoleń, zapewne spora część tych usług pojawi się w formie internetowych streamów. Wszystko z uwagi na to, że tradycyjna telewizja odchodzi powoli do lamusa, a rynek przejmują rozwiązania z kategorii smart.

Netflix

Jakie korzyści otrzyma klient?

Należy sobie postawić pytanie, jakie korzyści z tego połączenia otrzyma klient? Na dzisiaj mówi się o zupełnie nowej jakości, dotarciu z informacjami do zupełnie nowej grupy odbiorców. Jedno jest pewne, zaostrzenie konkurencji pomiędzy rywalizującymi ze sobą o uwagę odbiorcy firmami, powinno przełożyć się na bogatszą ofertę programową i zmiany w cenach. Tym bardziej że produkcja seriali i popularność takich platform, jak Netflix utrzymują się na wysokim poziomie, więc jest, o co i o kogo walczyć. Zysk na poziomie 53 mld USD do 2023 roku z pewnością robi wrażenie. Miejmy nadzieję, że w tym wyścigu o większe oszczędności, zyski i pozycję lidera, ostatecznie ważny będzie też głos klienta. Jednak takie unifikowanie się podmiotów na rynku, może nieść ze sobą ryzyko standaryzacji treści i tylko pozornego wyboru, co jest dużym zagrożeniem dla jakości mediów i rozrywki na całym świecie.

Czytaj dalej