Myślisz Sony, mówisz buty? Brzmi, jak żart, ale to prawda!

18 Maj 2021 | Krzysztof Lewandowski | Gadżety
Nike fot Youtube
Źródło: Nike Youtube

Świat wirtualny przeplata się z rzeczywistością, dlatego coraz mniej rzeczy powinno dziwić. Okazuje się, że giganci ze świata gier, chcą ubierać fanów.

Fani gier, to wyjątkowa grupa ludzi, dlatego największe marki z sektora wirtualnej rozrywki zdecydowały się jeszcze mocniej docenić swoich klientów i stworzyli dla nich odzież. W ten sposób entuzjaści Sony Play Station, Xboxa lub Nintendo mogą wyróżnić się na ulicy spośród tłumu osób. To szalona propozycja, która wbrew pozorom ma solidne podstawy marketingowe i biznesowe. Tym bardziej że współpraca z rozpoznawalnymi markami odzieżowymi na świecie w wirtualnej rzeczywistości, jest już niemal standardem. Pamiętajmy, że gra na konsolę lub komputer stacjonarny jest doskonałą formą promocji marki, dlatego umieszczenie tam swojego logo to gratka dla wielu domów mody.

Realne marki w wirtualnym świecie

Przejdźmy najpierw do przykładów, które są odwrotnością naszego głównego tematu. Skoncentrujemy się na chwilę na sytuacji, gdy rozpoznawalne marki odzieżowe zdecydowały się na reklamę w wirtualnym świecie. Zapewne takich kampanii reklamowych można znaleźć przynajmniej kilka, jednak opiszemy w skrócie najbardziej znane. Na pierwszy ogień idzie NBA 2K, gdzie swojego loga użyczyła marka Champion. Tam zaprezentowano odzież z najnowszej kolekcji. Innym bardzo dobrym przykładem jest niemal legendarna seria Grand Theft Auto, gdzie w V części, można było spotkać odzież z logiem warszawskiej marki Misbhv. Na koniec szybka propozycja znaleziona w Sims 4, czyli obecność brandu Moshino.

GTA 5

Nintendo rozpoczęło trend projektowania odzieży

Nintendo w dziedzinie projektowania realnej odzieży z motywami wirtualnego świata wyznacza trendy i przeciera nieznane dotąd szlaki. Czasami te projekty wyprzedzały swoją epokę. Taka propozycja dotyczy między innymi współpracy z marką Vans. Powstały buty, które nawiązują do znanej starszym graczom produkcji o nazwie Duck Hunt. Później na rynku pojawiły się koszulki sygnowane logiem Pumy, gdzie trafiły motywy znane z Super Mario. Choć wcześniejsze próby zachęcenia fanów do skorzystania z realnych produktów były lekko chybione, tak aktualnie jesteśmy świadkami nowego trendu, ponieważ do Nintendo dołącza coraz więcej marek z wirtualnego świata, które oferują odzież.

Sony PlayStation z Nike, Xbox z Adidasem

Do kolejki z odzieżą ustawiać się mogą również fani innych platform. Na uwagę zasługuje kilka przykładów, które pokazują, że być może nadszedł właściwy moment na zmiany. Do grona producentów gier, którzy zajęli się kooperacją w produkcji odzieży, należy Sony PlayStation. Wspólnie z marką Nike wypuści ona linię butów, nawiązujących stylistycznie do najnowszej generacji konsol PS5. Podobny ruch wykonał Microsoft, tylko z marką Adidas. Tutaj fani Xbox'a otrzymają najprawdopodobniej cztery modele butów.

Sony PlayStation 5 next-gen konsola do gier wideo

Czytaj dalej