Internet - co wypływa na koszt reklamy na Facebooku? Podpowiadamy!

18 Kwiecień 2021 | Krzysztof Lewandowski | Internet
Smartfon z widokiem na Facebooka
Źródło: Pexels.com

Współcześnie Internet odgrywa bardzo dużą rolę, dlatego coraz więcej firm chce reklamować się na Facebooku. Dlatego dzisiaj dowiesz się, jak to zrobić.

Ubiegły rok pokazał, jak ważny z punktu widzenia XXI wieku jest Internet. Nagle okazało się, że rynek sprzedaży w sieci urósł w sposób dotychczas trudny do wyobrażenia. Dlatego coraz więcej firm zastanawia się nad wejściem w branże e-commerce. Inne już w niej są, ale potrzebują wsparcia. W związku z tym przygotowaliśmy krótki poradnik, jakie czynniki wpływają na koszt reklamy na Facebooku.

Wybór celu reklamowego reklamy w Internecie

Warto zacząć od rzeczy trywialnej, która ma wpływ na koszt reklamy na Facebooku. Tym parametrem jest cel wspomnianej reklamy. Załóżmy, że zależy nam na wejściach na stronę internetową, gdzie znajduje się sklep z produktami lub usługami, na których promocji nam zależy. Jeśli weźmiemy pod uwagę dwa aspekty, rozpoznawalność strony lub kliknięcia w nią, to za te dwa odmienne cele reklamowe w ramach w tej samej strony będą miały zupełnie inną cenę. Pewne rozwiązania pozwalają skierować uwagę klientów taniej, inne wręcz przeciwnie. Jednak to zagadnienie wymaga szerszego omówienia w osobnym materiale.

Urządzenie ma wpływ na koszt reklamy na Facebooku

Warto pamiętać o tym, że ludzie trafiają do sieci na różne sposoby. Aktualnie najczęściej są to smartfony bądź tablety, gdzie koszt pozyskania wejścia na stronę jest niższy w porównaniu do kliknięcia i wzbudzenia zainteresowania użytkownika komputera stacjonarnego. Na szczęście większość osób przegląda Internet przy pomocy urządzeń mobilnych dlatego o nadmiernych kosztach, możemy przynajmniej w tym aspekcie zapomnieć. Jednak żeby nie było tak łatwo, jako ciekawostkę wspomnimy, że istnieją przypadki, w których kliknięcie z komputerów stacjonarnych jest tańsze.

Apple produkty Mac, iPad, iPhone

Legendarna grupa docelowa

Pojęcie grupy docelowej przewija się w poradnikach na temat marketingu, brandingu i jak widać reklamy na Facebooku również. Warto wiedzieć, że tutaj istnieje również kilka aspektów, które trzeba uwzględnić, jeśli chcemy zoptymalizować koszty. Ważne, żeby oszacować, jaka jest wielkość grupy docelowej dla konkretnej strony www lub usługi. W ustaleniu tej zmiennej pomagają określone filtry. Tutaj od razu należy wspomnieć, że grupa docelowa musi być odpowiednia. Co to znaczy? Jeśli będzie zbyt duża, reklama trafi do osób, mniej zainteresowanych konkretnymi rzeczami, które reklamujemy. Gdy zbyt precyzyjnie podejdziemy do ustalania kryteriów, liczba odbiorców może być zbyt mała. A te dwa parametry mogą mieć wpływ na wysokość stawki za reklamę.

Jak duża jest konkurencja w branży?

To pytanie powinniśmy sobie również zadać. Jeśli nasi konkurenci także wpadli na pomysł, że zaczną reklamować takie same usługi za pomocą reklamy na Facebooku, to koszt wyróżnienia się na tle innych firm w ramach tej samej grupy docelowej jest zupełnie inny. Różnice w budżetach mogą być tutaj kolosalne, dlatego najlepiej operować w sektorach, które mają umiarkowaną konkurencję, jednak zdajemy sobie sprawę, że nie w każdym przypadku można sobie na to pozwolić.

Ile faktycznie chcesz wydać na reklamę na Facebooku

Na koniec drugi truizm, ale jak najbardziej zgodny z prawdą. Co wpływa na koszt reklamy na Facebooku? Budżet, jaki chcemy na nią przeznaczyć. Jeśli są to duże kwoty, to reklama okaże się droga, gdy będą one mniejsze, w sposób logiczny jest ona tańsza. Na początek polecamy sugerować się propozycjami Facebooka, ponieważ on szacuje poziom optymalnych wydatków. Jednak wraz ze wzrostem doświadczenia w prowadzonych kampaniach reklamowych, samodzielnie można oszacować, jakie kwoty dają określone rezultaty.

Visa Bitcoin pieniądze karta kredytowa

Czytaj dalej