Gadżety - Matchbox rozpoczyna produkcję zabawek z recyklingu

18 Kwiecień 2021 | Krzysztof Lewandowski | Gadżety
Tesla Roadster Matchbox
Źródło: Pexels.com

Gadżety to również zabawki, dlatego głośnym echem odbiła się w środowisku informacja ogłoszona przez firmę Matchbox. Od teraz powstają zabawki z recyklingu

Trudno wyobrazić sobie lepszy początek nowego rozdziału w historii marki Matchbox, ponieważ rozpoczyna się on od prezentacji najnowszego gadżetu - samochodu Tesla Roadster, który powstał w 99% z tworzyw poddanych recyklingowi. Zabawka ma specjalny certyfikat neutralności węglowej i pojawi się na rynku od 2022 roku. Skład popularnych resoraków w przypadku małej Tesli może wzbudzić zainteresowanie.

Gadżety z przetworzonego cynku i stali nierdzewnej

Najnowszy produkt Matchbox'a to wykonana w 62,1% z przetworzonego cynku oraz 1% stali nierdzewnej Tesla Roadster. Dopełnieniem składu jest 36,9% przetworzonego tworzywa sztucznego. Co ciekawe firma już teraz bardzo mocno wspiera ekologiczne posunięcia, ponieważ jej opakowania są wolne od plastiku. Dodatkowo w celu promowania samochodów przyjaznych środowisku, gama modelowa firmy Matchbox zawiera również pojazdy elektryczne i hybrydowe, które można spotkać na ulicach miast na całym świecie.

Matchbox Tesla Roadster recykling

Gadżety motoryzacyjne promują ekologię

Chociaż być może dla fanów motoryzacji promowanie ekologii przez gadżety motoryzacyjne jest śmieszne, Matchbox konsekwentnie realizuje obraną strategię. Poza tworzeniem resoraków, które przedstawiają bardziej ekologiczne z punktu widzenia producentów pojazdy, aby w przyszłości młodzi chłopcy lub dziewczynki z benzyną we krwi mieli świadomość, że również prąd może być interesującym napędem do auta. Ważny dla firmy jest również sam sposób utylizacji zabawek, dlatego te małe gadżety, szczególnie zasilane bateriami skonstruowano w taki sposób, aby poszczególne części łatwo wymontować i poddać je właściwemu procesowi recyklingu. To również ma promować proekologiczne postawy od najmłodszych lat.

Czy projekt ma sens?

Zapewne można zdać sobie pytanie, czy cały projekt ma sens w skali globalnej. Odpowiedź na to pytanie nie będzie oczywista, ponieważ wszystko ma swoje złe i dobre strony. Na pewno każde działanie, które faktycznie chroni środowisko, powinno być promowane, ponieważ od kondycji Ziemi zależy przetrwanie ludzkości. Jednak czasami można odnieść wrażenie, że większość ekologicznych trendów, to wyłącznie moda. Na jej podstawie firmy budują swój wizerunek, aby podnieść statystyki sprzedaży. Sprzedaż gadżetów motoryzacyjnych Matchboxa ma zapewne niewielki udział w innych produktach wytwarzanych z plastiku. Jednak neutralność węglowa w kontekście śladu węglowego, jaki pozostawia praktycznie wszystko, co nas otacza, brzmi atrakcyjnie.

Czytaj dalej