Nowy Opel Astra! Niemiecka motoryzacja przez duże L?

16 Lipiec 2021 | Krzysztof Lewandowski | Moto
Opel Astra 2021 sylwetka
Źródło: opel.media.pl

Motoryzacja ma swoje legendy oraz samochody, które są i powinny być, ponieważ spełniają one powierzone im zadanie. Do tej drugiej grupy należała Astra.

Opel Astra był przełomem dla niemieckiego koncernu, ponieważ zastąpił on nieco archaicznego w swojej konstrukcji Kadetta. Jednak poza wersjami z oznaczeniami OPC lub GTC, ten samochód pozostaje emocjonalnie obojętny dla kogoś, kto jest fanem motoryzacji. Poprzednia generacja miała całkiem dobre silniki, jednak fatalne manualne skrzynie biegów. Ładnie zaprojektowane, klasycznie wyglądające wnętrze z przyciskami i pokrętłami, co w dzisiejszej motoryzacji wymaga podkreślenia. Jednak z tego, co zapowiada Opel, w najnowszej generacji określanej literą L, z tych wszystkich rzeczy nie zobaczymy praktycznie nic. Zupełnie nowy samochód z błyskawicą na masce okaże się pojazdem dla ludu?

Po pierwsze prąd elektryczny, a nie jednak hybryda

Elektryfikacja motoryzacji, to coś, czego nie można uniknąć, dlatego Opel Astra L również po raz pierwszy w swojej historii ma do zaoferowania w stu procentach elektryczną wersję. Od początku sprzedaży nowa Astra będzie dostępna z wysokowydajnym napędem hybrydowym typu plug-in, wysokowydajnymi silnikami benzynowym lub wysokoprężnym — będzie to pierwszy elektryczny pojazd kompaktowy w historii marki Opel. Zakres mocy pojazdu z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym: od 81 kW (110 KM) do 96 kW (130 KM). Zakres mocy pojazdu z napędem hybrydowym typu plug-in: do 165 kW (225 KM). Sześciostopniowa skrzynia biegów stanowi wyposażenie standardowe wersji z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym, zaś w wyposażeniu opcjonalnym pojazdów z silnikiem o większej mocy dostępna jest ośmiobiegowa przekładnia automatyczna (elektryczna w pojazdach z napędem hybrydowym typu plug-in). Gdy wczytamy się w ten komunikat prasowy okazuje się, że nie do końca będzie to samochód w stu procentach elektryczny.

Opcjonalny 10- calowy wyświetlacz - żegnajcie przyciski!

Ze względu na to, że obecnie silniki przestały być elementem, wokół którego buduje się samochody, teraz motoryzacja koncentruje się na gadżetach, ponieważ to w nich ma być siła marki. "Nowa Astra stanowi znakomity krok w realizacji naszego nowego projektu” — mówi wiceprezes ds. projektowania, Mark Adams. — „Odważny przód z motywem Vizor, muskularne przetłoczenia nadkoli i ścięte powierzchnie nadają nowej Astrze bardzo sportowy i pewny siebie charakter. Wnętrze kabiny to również ogromny krok w przyszłość. Solidny kokpit nastawiony na kierowcę z przeszkleniem nowego panelu „Pure Panel” przyniesie naszym klientom nowe mocne wrażenia.”

Opel Astra wnętrze 2021

Rozległy kokpit cyfrowy (opcjonalnie w wersji całkowicie przeszklonej) jest wyposażony w dwa 10-calowe wyświetlacze, wraz z nawiewem od strony kierowcy płynnie zintegrowane w układzie poziomym. Stosując żaluzyjną warstwę zapobiegającą odbiciom do góry na szybę przednią, w projekcie zrezygnowano z osłony nad wyświetlaczami, co dodatkowo zwiększa funkcjonalność i atmosferę high-tech.

Dzięki ograniczeniu do minimum fizycznych elementów sterujących w postaci precyzyjnie ułożonych klawiszy, kokpit „Pure Panel” prezentuje optymalną równowagę między cyfryzacją a intuicyjną obsługą, pozbawioną drażniących bodźców wizualnych oraz konieczności stosowania podmenu. Nie ma również potrzeby stosowania kabli, ponieważ we wszystkich wariantach modelu nową generację systemów multimedialnych z usługami online (obsługiwanymi sterowaniem głosowym oraz dotykowo) można podłączyć bezprzewodowo z Apple CarPlay i Android Auto za pomocą kompatybilnych smartfonów.

Co za tym idzie w najnowszym Oplu Astra L, ma być cukierkowo, przyjemnie i nowocześnie. Trochę, jak taki znajomy, z który dobrze opowiada żarty, wygląda modnie, ale nijak nie nadaje się on na przyjaciela, osobę, której możemy zaufać. Takie wrażenie sprawia Opel, dlatego określenie generacji literką L, może nawiązywać do niemieckiego słowa: lustig - humorystyczny, zabawny i w sumie nic poza tym.

Czytaj dalej