Hyundai zmienia motoryzację? Jak zawsze zweryfikuje rynek!

13 Czerwiec 2021 | Krzysztof Lewandowski | Moto
Hyundai Bayon 2021 test
Źródło: Hyundainews.com

Kia zaprezentowała najnowszą wersję modelu Sportage. Bliźniaczy koncern z Koreii Południowej już w marcu pokazał Hyundaia Bayon. Czy warto go kupić?

Elektryfikacja motoryzacji jest faktem i nieco trudno z tym polemizować. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku segmentu SUV. Tutaj również tego rodzaju pojazdy cieszą się sporym zainteresowaniem klientów. Dlatego coraz więcej firm decyduje się nawet na rezygnację z sedanów, czy nadwozia kombi, ponieważ to jedynie margines całkowitej sprzedaży. Hyundai, jako bardzo dynamicznie rozwijająca się marka, doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego proponuje model: Hyundai Bayon.

Hyundai Bayon z silnikami spalinowymi

Jeszcze kilkanaście lat temu wspominanie, że samochód ma silnik spalinowy, można było pominąć. Jednak współczesna motoryzacja powoli odchodzi od napędów konwencjonalnych na rzecz zasilania z gniazdka elektrycznego lub stacji ładowania. Jednak w przypadku Hyundaia Bayon, pod maską znajdziemy jeden z dwóch silników spalinowych. Na szczycie oferty znajduje się silnik 1.0 T-GDi o 100 KM, który może być połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów (6MT) lub 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT). Silnik 1.0 T-GDi jest wyposażony w trzy tryby jazdy, aby zoptymalizować reakcję silnika i wydajność układu kierowniczego w zależności od warunków jazdy. Są to Eco, Normal i Sport. Dostępny jest również wolnossący silnik 1.2 MPi o mocy 84 KM w połączeniu z manualną skrzynią biegów (5MT). Bayon to pierwszy SUV marki Hyundai wyposażony w funkcję międzygazu, wcześniej zarezerwowaną dla sportowych modeli Hyundaia. Funkcja synchronizuje silnik z wałem wyjściowym, umożliwiając płynniejsze lub bardziej sportowe redukcje biegów. Będzie dostępny dla silnika 1.0 T-GDi w połączeniu z 7DCT dla wszystkich trybów jazdy.

Wnętrze znane z innych modeli Hyundaia

Hyundai Bayon w swoim wnętrzu łączy nowoczesność z klasyczną elegancją. Znajdziemy tam niemal wszystko, czego oczekują statystyczni użytkownicy nowych samochodów, od 8 calowego ekranu w podstawowym wydaniu po estetycznie zaprojektowaną kierownicę, wygodne fotele i dosyć miękką deskę rozdzielczą. Jednym ze standardowych rozwiązań jest możliwość skorzystania z bezprzewodowego AppleCarPlay. Elementem, który wprowadza nieco smutku do kabiny, jest czarna tapicerka. Na szczęście można wybrać inne, bardziej żywe kolory.

Stylistyka nadwozia może się podobać

Na koniec kilka słów o stylistyce nadwozia, chociaż w tym przypadku wszystko jest kwestią gustu. Na pewno odważnie zaprojektowana linia karoserii, może się podobać. Jest ona charakterystyczna dla innych modeli tej marki i wyróżnia ją na tle całego rynku. Częścią Hyundaia Bayon, która przyciąga wzrok, jest tył, ponieważ projektanci zdecydowali się tam na ostre cięcia. Z przodu znajdziemy kilka nawiązań do między innymi Hyundaia Kona.

Hyundai Bayon 2021 exterior

Czytaj dalej