Wodorowa motoryzacja w wadze ciężkiej, czyli propozycja Hyundaia

5 Czerwiec 2021 | Krzysztof Lewandowski | Moto
Hyundai Cient Fuell Cell
Źródło: Hyundainews.com

Samochody wodorowe to ogromna nisza, jednak motoryzacja również interesuje się tym kierunkiem. Hyundai z modelem XCIENT Fuel Cell chce podbić świat

Niektórzy uważają, że wodór jest przyszłością motoryzacji, dlatego kilka koncerów na świecie stawia na rozwijanie ogniw paliwowych. Jednym z tych graczy jest Hyundai, który zaprezentował ekologiczną ciężarówkę o bezemisyjnym napędzie. Wykorzystuje ona ogniwa paliwowe zasilane wodorem. Zainteresowanie tym modelem sukcesywnie rośnie, ponieważ pojawiły się zapytania z Europy, Ameryki Północnej i Chin.

Dzięki nowemu designowi i mocniejszym osiągom bezemisyjna ciężarówka marki Hyundai, stanie się jeszcze bardziej atrakcyjnym produktem dla klientów korporacyjnych na całym świecie.
Hyundai Motor wykorzystuje ponad 20-letnie doświadczenie w technologii ogniw paliwowych, aby rozwijać przyjazną dla środowiska wizję transportu wodorowego. Dzięki XCIENT Fuel Cell 2021, Hyundai przyczyni się do rozpowszechniania pojazdów użytkowych napędzanych wodorem.

Jaehoon (Jay) ChangDyrektor Generalny i Prezes Działu Pojazdów Użytkowych Hyundai Motor Company
Hyundai rozpocznie produkcję ciężarówki XCIENT 2021 w sierpniu bieżącego roku. Lepsze wrażenia z jazdy dzięki ulepszonej konstrukcji i wydajności
Hyundai ulepszył zarówno konstrukcję, jak i osiągi XCIENT Fuel Cell, zwiększając tym samym jego konkurencyjność oraz zapewniając lepsze wrażenia z jazdy.

Zmodernizowany wygląd grilla z chromowanymi detalami i niebieskimi akcentami nadaje dynamicznego wyglądu i podkreśla przyjazne dla środowiska funkcje nowego XCIENT Fuel Cell.
DownloadShare XCIENT Fuel Cell 2021 został wyposażony w zmodyfikowany system ogniw wodorowych o mocy 180 kW z dwoma rzędami ogniw o mocy 90 kW każdy. Trwałość układu ogniw paliwowych, a także wydajność pojazdu zostały poprawione, aby lepiej odpowiadać wymaganiom klientów flot komercyjnych. Silnik elektryczny o mocy 350 kW i maksymalnym momencie obrotowym 2237 Nm zapewnia dynamiczną jazdę.

400 km realnego zasięgu i tankowanie w 8 minut

Siedem dużych zbiorników wodoru zapewnia łączną pojemność około 31 kg paliwa, zaś trzy akumulatory wysokiego napięcia 72 kWh zapewniają dodatkowe źródło energii. Maksymalny zasięg XCIENT Fuel Cell 2021 wynosi około 400 km. Tankowanie pełnego zbiornika wodoru zajmuje od 8 do 20 minut w zależności od temperatury otoczenia. Hyundai XCIENT Fuel Cell 2021 będzie teraz dostępny dwóch konfiguracjach osi. Do znanej już z poprzedniego modelu konfiguracji 4x2, dołączyła możliwość zamówienia pojazdu także w opcji 6x2. DownloadShare

Hyundai Fuel Cell

XCIENT Fuel Cell trafia na drogi w Europie, Ameryce Północnej i Chinach

Wprowadzając na rynek ulepszony model, Hyundai planuje przyspieszyć globalną ekspansję sprzedaży ciężarówki zasilanej wodorem. W 2020 roku Hyundai wyeksportował do Szwajcarii łącznie 46 sztuk XCIENT Fuel Cell. Do maja 2021 r. eksploatowane ciężarówki łącznie pokonały ponad 750 000 kilometrów. Na tym dystansie ciężarówki napędzane wodorem zmniejszyły emisję dwutlenku węgla o szacunkowo 585 ton w porównaniu z pojazdami z silnikiem Diesla.

Do końca 2021 roku, Hyundai planuje dostarczyć 140 sztuk ciężarówek XCIENT Fuel Cell do Szwajcarii, w ramach planu wprowadzenia 1 600 wodorowych ciężarówek w Europie do 2025 r. Hyundai Hydrogen Mobility, spółka joint venture firmy Hyundai Motor oraz H2 Energy, pracują nad wprowadzeniem XCIENT Fuel Cell na kolejne rynki europejskie.
DownloadShare klienci są bardzo zadowoleni z jakości i komfortu jazdy samochodem ciężarowym XCIENT. Ciężarówka cieszy się dużym zainteresowaniem również poza Szwajcarią. Jesteśmy przekonani, że w przyszłym roku zobaczymy samochody ciężarowe XCIENT Fuel Cell na drogach w innych krajów europejskich.

Czytaj dalej