Motoryzacja: Ford Explorer V6 Ecoboost Plug-in Hybrid. Idealny dla UE?

2 Maj 2021 | Krzysztof Lewandowski | Moto
Ford Explorer 2021 V6 Plug-in Hybrid
Źródło: fordmedia.pl

Motoryzacja zza ocenu ma w Europie swoich zwolenników i przeciwników. Ford z modelem Explorer próbował podbić kontynent europejski, teraz próba numer dwa!

Stany Zjednoczone i Motoryzacja stanowią jedność, dlatego duże i wygodne samochody typu SUV oraz pick up cieszą się tam dużym zainteresowaniem. W Europie moda na samochody rodzinne na nieco wyższym zawieszeniu pojawiła się kilka lat temu. W segmencie SUV premium najwięcej do powiedzenia mają producenci z Niemiec. Audi, BMW czy Mercedes oferują szeroką gamę modeli, które osiągają astronomiczne ceny. Teraz na rynku pojawia się najnowsza generacja Forda Explorera z silnikiem V6 oraz napędem hybrydowym typu Plug-in. Czy to wystarczy, żeby przekonać europejskich klientów?

Amerykańska legenda na europejskich drogach

Pierwszy Ford Explorer pojawił się na rynku USA w 1990 roku. Obecna generacja trafiła - po kilku latach przerwy - do Europy, w tym do Polski, wiosną zeszłego roku. Auto jest luksusowe, przestronne i dysponuje najnowocześniejszym napędem hybrydowym typu Plug-in - pod maską pracuje, podwójnie doładowany, benzynowy silnik V6 o wspomagany silnikiem elektrycznym o mocy 100 KM. Łączna moc systemu to 457 KM. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem 10-stopniowej automatycznej skrzyni biegów. Pytanie, czy benzynowy silnik spełni oczekiwania Europejczyków?

Paliwożerny samochód? Niekoniecznie!

Okazuje się, że ten potężny SUV prosto ze Stanów Zjednoczonych według zapewnień producenta może spalić tylko 3,1 litra paliwa na 100 km! Tak, to nie jest błąd, właśnie takie wartości podaje Ford w swojej broszurze. Trzeba mieć jednak na uwadze, że tak fantastyczny wynik jest możliwy głównie dzięki naładowanym akumulatorom. Po zużyciu energii z akumulatora, średnie spalanie wzrasta do 10,4 l/100km (cykl WLTP), jest to nadal bardzo dobry rezultat biorąc pod uwagę wielkość auta oraz moc maksymalną systemu. Średnia emisja CO2 przy naładowanym akumulatorze trakcyjnym to 71 g/km.

Ile kosztuje Ford Explorer?

Nowy Ford Explorer jest dostępny na polskim rynku już od 372 700 złotych. Do wyboru są dwie luksusowo wyposażone wersje – ST-Line oraz Platinum. Oba warianty różnią się przede wszystkim charakterem. Wersja ST-Line to propozycja dla tych, którzy preferują sportowy, dynamiczny styl. W wyposażeniu standardowym znajdują się między innymi 20-calowe felgi częściowo lakierowane w ciemnym kolorze, reflektory i światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED z funkcją samopoziomowania, panoramiczny i elektrycznie sterowany szklany dach, przyciemniane szyby, czarne elementy stylizacji nadwozia czy też podwójne końcówki układu wydechowego.

Ford Explorer 2021 wnętrze

Wersja Platinum z kolei kusi elegancją i szykiem. Tutaj również zastosowano 20-calowe aluminiowe obręcze, ale o stonowanej stylistyce, wykończone grafitowym lakierem. Ponadto wiele elementów wykończenia wnętrza wykonano w kolorze satynowego aluminium. We wnętrzu na kierowcę i pasażerów czeka między innymi skórzana tapicerka z kontrastującymi przeszyciami oraz deska rozdzielcza częściowo wykończona skórą z ozdobnymi elementami drewnianymi

Następny artykuł