TikTok zmienia barwy! Czym jest Pride Month?

1 Czerwiec 2021 | Krzysztof Lewandowski | Mobile
aplikacja TikTok
Źródło: TikTok

Platforma TikTok zmienia barwy, ponieważ w czerwcu jest wyjątkowe wydarzenie o międzynarodowej promocji. Czy nowa kolorystyka zostanie z nami na dłużej?

TikTok pojawił się na świecie we wrześniu 2016 roku, kiedy cały świat nie do końca wiedział, co z tą informacją zrobić. Gdy aplikacja mobilna z Chin zaczęła stopniowo zyskiwać na popularności, pojawiły się pomysły między innymi ze strony administracji byłego prezydenta Stanów Zjednoczonych - Donalda Trumpa, aby zakazać tej aplikacji na terenie USA. Takie kontrowersje przysporzyły jej jeszcze więcej fanów. Można przypuszczać, że prawdziwa ekspansja tej platformy na światowych rynkach dopiero przed nami. Popularność aplikacji rośnie lawinowo i na razie trudno przewidzieć, co mogłoby ją zatrzymać. Z pewnością na dużą uwagę zasługuje fakt, że sam TikTok mocno się zmienia, ponieważ ludzie, którzy interesują się umieszczanymi tam treściami, również stają się inni.

TikTok to coś więcej niż platforma dla młodzieży

Jeszcze kilka lat temu marketingowa obecność na platformie TikTok wydawała się totalnym absurdem, ponieważ było to miejsce, gdzie szeroka społeczność młodzieży podejmowała się realizacji różnych wyzwań, które są aktualnie światowym trendem. Na szczęście dość szybko dołączyli do TikToka ludzie, którzy prezentują edukacyjne, wręcz czasami eksperckie treści. Co jeszcze ciekawsze, ludzie faktycznie poszukują tam takich informacji. Ze względu na to, że podobnie jak Facebook, czy Instagram, TikTok uczy się w szybki sposób naszych upodobań, szybko strona główna przestaje być zbiorowiskiem szerokiego obszaru treści, a przedstawia niemal to, co faktycznie nas interesuje.

Korzystanie z aplikacji TikTok

Takie rozwiązanie sprawia, że drastycznie rośnie średnia wieku przeciętnego użytkownika TikToka, ponieważ zaglądają tam ludzie coraz starsi. Firmy zaczęły dostrzegać w tej wirtualnej platformie zysk marketingowy, dlatego coraz częściej niektóre branże postanawiają otworzyć w tej aplikacji swoje konto. Zdarza się, że zwroty z takiej decyzji potrafią być potężne, ponieważ siła oddziaływania na ludzi, tylko rośnie. W związku z tym zupełnie naturalne jest to, że TikTok zdecydował się wykorzystać swoją siłę i stworzył "miesiąc dumy".

"Każdy różny, ale równy"

Dla Tik Toka czerwiec to wyjątkowy czas, ponieważ nazywa się go "miesiącem dumy", a z tej okazji w Polsce w Warszawie powstał mural pod hasłem: "Każdy różny, ale równy". W ten sposób aplikacja mobilna chce zaprezentować swoje wsparcie dla osób z szeroko pojętych grup społecznych, które mogą czuć się dyskryminowane z powodu swoich poglądów, czy uczuć kierowanych w stosunku do drugiego człowieka. W kraju akcja ma swoich reprezentantów, są to między innymi: Michał Piróg, Way.of.blonde, Maschines_official, Saintfluencer, Pizzapawel, Lucasadelon, Charazinsky i Jasperrr55 na muralu zostali przedstawieni jako superbohaterowie.

Czytaj dalej