Facebook zmienia swoją politykę! Ta zmiana dotknie Twoje dziecko!

29 Lipiec 2021 | Jakub Barabasz | Internet
Facebook online internet aplikacja mobilna
Źródło: pixabay.com

Facebook ograniczy kierowanie reklam do użytkowników poniżej 18 roku życia na swojej platformie. To odpowiedź na ostatnie zarzuty wobec platformy.

Koniec reklam skierowanych do dzieci

Facebook przestanie pozwalać reklamodawcom kierować ludzi poniżej 18 roku życia na swoich platformach w oparciu o ich zainteresowania lub ich działalności na innych stronach. Tak przynajmniej brzmi ostatnie ogłoszenie giganta mediów społecznościowych. Zmiana oznacza, że reklamodawcy w znacznym stopniu zmniejszą ilość reklam kierowanych do osób poniżej 18 roku życia. Jak twierdzą rzecznicy młodzieży, osoby te często nie są w stanie samodzielnie podejmować odpowiedzialnych i rozsądnych decyzji.

Facebook

Facebook zmienia podejście do nieletnich

Podejście Facebooka do młodszych użytkowników znalazło się w centrum uwagi, po tym jak wyciekły plany uruchomienia wersji Instagram dla dzieci poniżej 13. Na początku tego roku, grupa ponad 40 stanowych prokuratorów generalnych zgłosiła swój protest w tej sprawie. Firma w odpowiedzi na te zarzuty dodała, że pomysł aplikacji skierowanej do młodzieży ma zapewnić rodzicom większą przejrzystość i kontrolę nad tym, co robią młodsze dzieci, które chcą uzyskać dostęp do Instagrama. Kilka głównych firm social media również rozwinęły wersje swoich aplikacji dla młodszych odbiorców. Chodzi tu między innymi o Messenger oraz YouTube.

Weryfikacja zawsze była problemem

Weryfikacja wieku dzieci jest problemem na wielu portalach społecznościowych, które zabraniają dzieci poniżej 13, ale często nie udaje się zidentyfikować i usunąć nieletnich użytkowników. Utworzenie specjalnej aplikacji może więc pomóc z falą kont z fałszywymi danymi, gdzie osoby nieletnie podają się za dwudziesto a czasami i trzydziestolatków.

Facebook haker wyciek danych

Czytaj dalej