Wtedy każdy chciał być skejtem! Historia pierwszych serii Tony Hawks

13 Lipiec 2021 | Jakub Barabasz | Gry
Tony Hawk gra wideo
Źródło: vgtimes.ru

Tony Hawks to znana seria gier, która rozsławiła sporty ekstremalne takie jak skateboarding. Jak wyglądała ta seria gdy pracował nad nią Neversoft?

Tony Hawks Pro Skater - rok 1999

Pierwsza gra wydana początkowo na PS1 zdołała wywalczyć sobie drogę do domów graczy, co stało się początkiem rewolucji w dziedzinie gier wideo o sportach ekstremalnych. Tony Hawk, od momentu, gdy usłyszał projekt, był na pokładzie i odegrał znaczącą rolę w rozwoju gry, zarówno jako konsultant, jak i tester gry.

tony hawk pro skater 1

Tony Hawks Pro Skater 2 - rok 2000

W swojej kolejnej grze Neversoft starał się wykorzystać wszystko to, co sprawdzało się rok wcześniej i uczynić to nieco lepszym, wprowadzając jednocześnie kilka nowych, zabawnych funkcji. Najbardziej znaczącą zmianą było dodanie nowego edytora poziomów, który pozwalał graczom na tworzenie własnych skate parków przy użyciu zasobów z gry.

Tony Hawks Pro Skater 2

Tony Hawks Pro Skater 3 - rok 2001

Po dwóch świetnie przyjętych przez krytyków sukcesach komercyjnych zaczynało się wydawać, że Neversoft ma gorącą passę, co skłoniło Activision do przyznania im większego budżetu na kolejną część. Ku niczyjemu zaskoczeniu, gra okazała się wielkim hitem, który po raz kolejny przypadł do gustu zarówno fanom, jak i krytykom.

Tony Hawks Pro Skater 3

Tony Hawks Pro Skater 2X - rok 2001

Chociaż THPS3 w końcu trafił na oryginalnego Xboxa, nie był gotowy na czas, aby znaleźć się w linii startowej konsoli. Aby nadrobić to opóźnienie, Activision zatrudniło Treyarch do stworzenia ekskluzywnej dla Xboxa wersji zeszłorocznej gry.

Tony Hawks Pro Skater 2X

Tony Hawks Pro Skater 4 - rok 2002

W 2002 roku firma Neversoft osiągnęła swój wielki sukces i przygotowywała się do wydania kolejnej odsłony serii. Po dopracowaniu sterowania, grafiki i rozgrywki, twórcy skupili się na eksperymentowaniu z nowymi systemami rozgrywki.

Tony Hawks Pro Skater 4

Tony Hawks Underground - rok 2003

Kolejna odsłona to miękki restart serii, ponieważ Neversoft w Tony Hawk's Underground podwoił wysiłki w zakresie mechaniki kombosów. Gra zawierała kilka ambitnych nowych funkcji, które wcześniej były niespotykane w tytułach o sportach ekstremalnych.

Tony Hawks Underground

Tony Hawks Underground 2 - rok 2004

Ogromny sukces gry Underground w naturalny sposób zaowocował wydaniem w następnym roku jej bezpośredniego sequela. Tym razem gracze wyruszyli w podróż dookoła świata w towarzystwie Bama Margery i innych członków programu Jackass TV. Gra zawierała jeszcze więcej absurdalnych kombinacji i akrobacji niż oryginał.

Tony Hawks Underground 2

Tony Hawks Underground 2: Remix - rok 2005

Activision nigdy nie zostawiało pieniędzy na stole, więc starało się wydoić ostatnią część na tyle, na ile było to możliwe. Odsłona Underground 2: Remix była w zasadzie taka sama jak oryginał, ale zawierała kilka dodatkowych poziomów i postaci.

Tony Hawks Underground 2: Remix

Tony Hawks American Wasteland - rok 2005

Często uważana za początek upadku firmy Neversoft, gra American Wasteland starała się zachować równowagę między szaleńśtwem z Underground a Pro Skater. Największym atutem gry był jej płynny otwarty świat, który pozwalał graczom przemieszczać się z jednego końca mapy na drugi płynnie w czasie rzeczywistym.

Tony Hawks American Wasteland

Tony Hawks Downhill Jam - rok 2006

Przy kolejnej grze Activision zleciło deweloperowi Toys for Bob stworzenie spin-offu Tony'ego Hawka na Nintendo Wii. Podczas gdy Downhill Jam jest technicznie częścią serii, brak zaangażowania Neversoft spowodował, że gra jest zupełnie inna niż poprzednie odsłony.

Tony Hawks Downhill Jam

Tony Hawks Project 8 - rok 2006

Wydany w tym samym roku co Downhill Jam, Project 8 miał tchnąć nowe życie w serię, która w tym momencie stała się już nudna. Neversoft wrócił na fotel kierowcy i tym razem chciał, aby wszystko było tak, jak należy. Zaczęli od odbudowania serii od podstaw, z ulepszoną fizyką, sterowaniem i ogólną rozgrywką.

Tony Hawks Project 8

Tony Hawks Proving Ground - rok 2007

Gra Proving Ground, będąca ostatnią odsłoną Tony'ego Hawka opracowaną przez firmę Neversoft, pokazuje, jak jako oryginalna postać, która trafia pod skrzydła znanych profesjonalistów i obiera kurs na skateboardingową sławę. W grze wprowadzono nowy system progresji, który polegał na podnoszeniu umiejętności w trzech specjalizacjach: Career, Hardcore i Rigger.

Tony Hawks Proving Ground

Czytaj dalej