NASA podała zaskakującą informację dotyczącą Marsa.

7 Maj 2021 | Jakub Barabasz | Nauka
NASA Mars grzyby naukowcy nauka odkrycie
Źródło: pixabay.com

Zespół naukowców NASA zajmujący się planetą Mars podał do wiadomości publicznej najnowsze doniesienia dotyczących ich obserwacji Czerwonej Planety. Okazało się, że naukowcy zauważyli zastanawiające ich okazy, które przypominają formę życia podobną do tej, która spotykana jest na Ziemi.

Czy naukowcom udało odkryć się nowe formy życia na Marsie?

Większość ziemskich żywych organizmów nie przetrwałaby zbyt długo na Marsie. Jednak według testów wytrzymałościowych, które przeprowadzili naukowcy NASA, niektóre rodzaje mikrobów, takie jak grzyb czarnej pleśni, mogą być w stanie przetrwać na powierzchni Czerwonej Planety przez znaczny okres czasu. Czy to oznacza, że grzyby żyją na Marsie? Bardzo wątpliwe, ale niektórzy naukowcy wydają się tak myśleć. Międzynarodowy zespół badaczy stwierdził niedawno, że na Marsie rzeczywiście istnieje życie.

NASA Mars grzyby naukowcy nauka

Ostatnie obserwacje przyniosły wieści...o grzybach

Chodzi tu o grzybopodobne marsjańskie okazy, które przypominają kształtem kule ptysiowe. Twierdzenia te opierają się na obserwacji ponad 40 zdjęć z łazików NASA Opportunity i Curiosity, a także niektórych wykonanych przez kamerę wysokiej rozdzielczości HiRISE dołączoną do Mars Reconnaissance Orbiter. Te grzybopodobne okazy, według naukowców, pojawiły się również na szczycie łazików, które wykonały zdjęcia.

Naukowa społeczność cały czas jest sceptyczna

Badania te spotkały się ze sceptycyzmem ze strony społeczności naukowej, która powołuje się na niedokładną metodologię w pracy. Wskazuje też, że podobieństwa na zdjęciach nie mogą być przedstawione jako dowód na istnienie życia na Marsie. Mimo to zespół szybko doszedł do wniosków, stwierdzając, że te cechy, na które zwrócili uwagę, odpowiadają dowodom na rozwój grzybów na Marsie. Nie jest to pierwszy raz, kiedy niektórzy z tych badaczy również wysunęli takie twierdzenie. W kwietniu 2020 roku opublikowano bowiem podobne badanie, które nie było recenzowane, a które również twierdziło, że na Marsie rosną grzyby.

NASA Mars grzyby naukowcy nauka