Dlaczego Amazon dołączył do walki o prawa do transmisji NFL?

5 Marzec 2021 | Jakub Barabasz | Internet
Amazon
Źródło: pixabay.com

Amazon ma aspiracje na bycie czymś więcej niż tylko stroną internetową, na której można zaopatrzyć się w ładowarki do telefonów, ręczniki papierowe i dostęp do najnowszych odcinków ulubionych seriali. Obecnie firma ta prowadzi zaawansowane rozmowy z National Football League (NFL) na temat zakupienia praw transmisyjnych od 2023 roku.

NFL zwiększy wartość usługi Prime Video

W ramach umowy, Amazon będzie odpowiedzialny za koszty produkcji, a gry nadal będą transmitowane w lokalnej telewizji na rodzimych rynkach każdej z drużyn grających. Zdobycie wyłącznych praw do streamingu oznaczałoby najbardziej agresywny krok Amazona w stronę treści sportowych. Ma to również potencjał, aby jeszcze bardziej zwiększyć wartość platformy Prime Video, jednocześnie służąc jako dodatkowy atut dla programu subskrypcji Prime, który obecnie może pochwalić się ponad 150 milionami płatnych członków na całym świecie.

Prime Video jest częścią bardzo chwalonego przez Amazon "koła zamachowego" atrakcyjnych ofert konsumenckich. Pomysł polega na tym, że Prime Video zachęci więcej osób, aby stać się częścią usługi subskrypcji Prime, która kosztuje 119 dolarów rocznie, co prowadzi do większego zaangażowania i więcej zakupów na stronie.

Amazon

Wyróżnienie spośród ofert konkurencyjnych firm

Firma posiada już usługę o nazwie Amazon Channels, która pozwala klientom wybierać kanały, które chcą subskrybować, takie jak Starz i HBO, bez konieczności zapisywania się na pakiet programów lub zawierania umowy. Treści sportowe i transmisje spotkań popularnej NFL ma za zadanie zachęcić nowych użytkowników do korzystania z usług Amazon. Zawarcie umowy z NFL może sprawić, że usługa Amazon Channels będzie jeszcze bardziej przyczepna, pomagając jej wyróżnić się spośród podobnych ofert, które nie oferują sportu.

W dłuższej perspektywie, jeśli Amazonowi uda się przeprowadzić rozgrywki NFL na wyłączność, co oznaczałoby usunięcie ich z tradycyjnej telewizji, może to posłużyć jako zwycięski argument dla reklamodawców. Amazon ma wgląd nie tylko w to, co kupujący szukają i kupują, ale także w to, na które reklamy klikają i czy kupili przedmiot po obejrzeniu reklamy.

Amazon

Przewiduje się, że Amazon będzie wiodącym zdobywcą udziałów wśród dominujących firm działających w internecie. Prognozuje się, że firma w 2021 roku osiągnie 26,1 miliarda dolarów przychodów z reklam.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Nowe zagraniczne seriale w TV. Premiery seriali 2021 (lista 1-7 marzec)
Nowe polskie seriale w TV. Premiery seriali 2021 (lista 1-7 marzec)
Instagram - ranking najpopularniejszych profili w Polsce

Czytaj dalej