Apple przestanie już wymieniać iPhone'a w całości. Skąd taka decyzja?

17 Luty 2021 | Sebastian Kaniewski | Mobile
Apple
Źródło: Apple

Apple zmieniło politykę napraw iPhone'ów 12. Wszystko w trosce o dobro środowiska. Co się zmieniło i jak teraz wygląda serwis ze strony Apple?

Posiadacze ajfonów zawsze chwalili sobie serwisy Apple, bowiem te słynęły z szybkiej naprawy smartfonów. Zazwyczaj wszystkie problemy podczas trwania gwarancji były błyskawiczne załatwiane. Apple zazwyczaj wolało wymieniać uszkodzone urządzenia, aniżeli naprawiać je w tradycyjny sposób. Oczywiście, wszystko zależało od skali problemu, ale i tak ich support zasługiwał na największe słowa pochwały. Większość napraw, takich jak np. naprawa ekranu, zawsze była dokonywana tego samego dnia.

Apple zmienia politykę napraw

Apple

Apple mimo tego postanowiło zmienić politykę napraw i ograniczyło wymianę uszkodzonych telefonów na nowy sprzęt. Od ostatniego tygodnia lutego posiadacze modeli iPhone 12 (zarówno 12, mini, Pro, jak i Pro Max), nie będą mogli liczyć na otrzymanie nowego sprzętu. Technicy Apple będą mogli zaoferować im jedynie tradycyjną wymianę. Nowa praktyka dotyczyła będzie przede wszystkim problemów z włączeniem iPhone'a, uszkodzeniem płyty głównej lub zbiciem szklanej obudowy.

W serwisach Apple pojawią się iPhone Rear Systems, czyli gotowe zestawy, które będą składały się z tylnej obudowy i zamontowanych w niej głównych podzespołów. Technicy będą podmieniali wadliwe części na nowe, bez konieczności wydawania nowego sprzętu.

Wszystko w trosce o środowisko?

Apple

Cała procedura ma służyć skróceniu czasu naprawy. Apple uważa również, że takich ruch z ich strony będzie miał pozytywny wpływ na nasze środowisko. Wielu klientom ten pomysł z pewnością nie przypadnie do gustu, ale co zrobić - Apple praktycznie jak wszyscy zdecydowało się na delikatne cięcie kosztów. Serwisowanie iPhone'ów 12 dotyczyć będzie wszystkich rynków, na których działają Autoryzowane Serwisy Apple.

Czytaj dalej